Klacht: Haatzaaiing en verdoezeling van eigen praktijken

op 30 maart 2018 over Stichting Idemo in de categorie Stichtingen en verenigingen

Tot voor kort volgende ik stichting Idemo op Facebook. Gisteren verscheen er echter een zeer merkwaardig bericht op deze site.
Stichting Idemo riep mensen op om zoveel mogelijk positieve klachten op deze site te plaatsen.
Ik heb een verontwaardigd bericht onder dit Facebook bericht geplaatst, maar deze werd direct door de stichting verwijderd. Vreemd, lijkt behoorlijk op gedrag van iemand die dingen wil verbergen.

Ik heb op klacht.nl gezocht naar de negatieve berichten, wat niet zo moeilijk was omdat deze allemaal van vóór gisteren zijn.
Stichting Idemo wordt beschuldigd van een hoop zaken. Degene die mij er het meeste uitsprong was degene over de Parvo. Ik vraag mij daadwerkelijk af of de mensen die hun positieve klachten hebben geschreven wel eens goed naar die klachten hebben gekeken.
Uiteraard is het geweldig als je positieve ervaringen hebt met het adopteren van een hond van een stichting. Maar blijkbaar zijn er ook mensen die, zonder dit te weten, een hond met een dodelijk besmettelijke in huis hebben genomen.
Ik vind dit een zeer kwalijke zaak, zeker voor een stichting waar mensen er vanuit gaan dat ze een gezonde hond in huis krijgen.

Wat mij betreft mag stichting Idemo zich doodschamen om over de rug van één persoon zijn eigen fouten weg te vegen. Waar zijn de volwassen mensen gebleven die door het stof gaan om hun fouten recht te zetten Ze zitten in ieder geval niet bij deze stichting.

Wanneer de haatzaaiing van stichting Idemo stopt en ze de verantwoordelijkheden nemen die je van een stichting mag verwachten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stichting Idemo over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Stichting Idemo in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stichting Idemo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stichting Idemo

Heeft op 31 maart 2018 om 04:16 geantwoord

Beste van de Meer
Als u die klachten nou eens goed leest dan kun je toch eigenlijk wel zien dat het beslist niet waar is en mensen maar wat roepen omdat ze boos of gekwetst zijn om totaal andere redenen.
Zoals eerder vermeld zijn er jaren geleden 2 pupjes ziek geworden onderweg
Deze zijn op zondag onmiddellijk in quarantaine gegaan bij onze dierenarts en tot onze grote verdriet heeft onze kleine Woezel het niet gehaald en Pip is een grote gezonde hond geworden.
Inspectie heeft ons gecomplimenteerd met deze handelswijze.
Wat wij daar van geleerd hebben is dat we nooit meer een pup hebben meegenomen die slechts 1 keer geënt was tegen rabiës en 1 keer de cocktail
We enten ze nu altijd driedubbel.
Daarom is dit ook nooit meer voorgekomen.
Het idee dat we dat opzettelijk zouden doen, zoiets verdrietigs is ook erg pijnlijk voor ons.
En nee de honden worden absoluut niet geplaatst als ze ziek zijn.
Dat zou toch dom en wreed zijn
En wederom van zoiets laags beschuldigd worden is al pijnlijk maar dat mensen het ook nog klakkeloos aannemen is helemaal onbegrijpelijk.
Vr groet Team idemo

Heeft op 03 april 2018 om 08:13 geantwoord

Ik snap dat u graag zou willen dat iedereen in uw verhaal geloofd. Echter heb ik de hele conversatie gelezen die in een van onderstaande klachten staat. Dit is een kopie van een Facebook conversatie die vlak na dit incident heeft plaatsgevonden is geweest. Hierin komt duidelijk naar voren dat u moedwillig de ziekte pupjes mee heeft genomen in het transport. U was in Kroatie door de dierenarts al verteld dat deze pupjes het parvo-virus hadden.
U heeft daarom het bloed aan uw handen en bent schuldig aan de dood van 2 honden. Hoe mooi u het verhaal ook wil verdraaien om er zelf beter mee weg te komen.

Ik zie uw manier om hiermee weg te komen daarom als zeer laag, zeker gezien het vertrouwen die mensen (onterecht) in u hebben wanneer ze een hond bij u adopteren.

Alle klachten die gemeld zijn door vdmeertje63