Klacht: Slechte kast (van 619,90 euro en) 85 kilo zwaar, Steinershopping.nl laat het alleen ophalen als koper de slechte kast in kartonnen doos op een pallet op de stoep gaat leggen

Shi2020 op 06 februari 2024 over Steinershopping in de categorie Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eind 2023:
De kast van 85 kilo zwaar en 2 meter hoog werd door een ingehuurde (?) transportbedrijf van Steinershopping.nl in een kartonnen doos op een pallet op de stoep bezorgd.
Heb de planken van de kast bijna plank voor plank via het trappenhuis naar de tweede etage gesjouwd.
Na uitpakken en controle is gebleken dat bijna alle planken van die kast o.a. beschadigingen hebben (zoals barsten) en schroeven / metalen montage onderdelen die ontbreken of niet aanwezig zijn. Steinershopping.nl bood mij toen (op 7 ‘dec. ‘ 23) 140 euro korting.
Heb aangegeven dat ik geen korting wil, maar vervanging.
In de mail gaf Steinershopping.nl ook toe dat aan die kast zoveel gebreken zijn (ze hebben n.l. de foto’s per e-mail gezien), dat het beter is om mij een geheel nieuwe kast te laten bezorgen.

Begin 2024:
2e Vervangende kast geleverd (zelfde wijze van levering als bij vorige kast en ik weer bijna plank voor plank naar de 2e etage sjouwen).
Ook deze 2e vervangende kast heeft o.a. beschadigingen en schroeven / metalen montage onderdelen die ontbreken of niet aanwezig zijn. Zelfs 1 ronde kastpoot waarvan de vier rechthoekige gleuven ontbreken.
Steinershopping.nl bood mij voor deze 2e vervangende kast, tot 2 keer toe korting. Dat ik de onderdelen van de 2e vervangende kast kan verwisselen met de onderdelen van de 1e kast.
Heb aangegeven dat de 1e kast reeds is afgevoerd omdat er zoveel beschadigde / ontbrekende onderdelen zijn en ook om plaats te maken voor de 2e vervangende kast.
Heb ook reeds in mijn mail omtrent de 2e ontvangen vervangende kast, aangegeven dat ik deze koopovereenkomst ontbindt en dat zij de kast bij mijn huis voordeur dienen op te halen dat ik daarna het volledig betaalde bedrag incl. de verzendkosten binnen een kort termijn op mijn bankrekening teruggestort wil hebben. (Dit bedrag omvat ook het destijds samen met deze kast bestelde bureau. Dit bureau heb ik op tijd kunnen annuleren, waarna ze het niet hebben bezorgd.
Heb Steinershopping.nl destijds ook reeds op de hoogte gesteld (vlak na de online bestelling) dat ik de kast bijna plank voor plank naar de 2e etage moet sjouwen (geen lift aanwezig).

Ze willen gewoonweg de kast niet terughebben met o.a. als redenen:
Dat het slecht is voor het milieu, dat er geen mogelijkheid is om dat op te halen en dat het een hele opgave is om dat te laten ophalen.
Ik heb daarna weer gemaild dat ze de kast bij mijn huis voordeur dienen op te halen en geld terugstorten, anders zou ik contact opnemen met onder meer de ACM. En dat ze voor de gevolgschade ( de kosten voor het ophalen), deze kunnen verhalen bij de fabrikant. En mocht dat niet mogelijk zijn, dat het voor hun (Steinershoppping.nl) dan onder ondernemersrisico valt.

Na een paar dagen reageert Steinershopping.nl omtrent het ophalen het volgende:
We kunnen alleen een bestelling afhalen zoals deze gekomen is. Ik kan de transporteur opdracht geven om met u contact te nemen wanneer zij de kast(en) komen afhalen. U maakt dan een afspraak wanneer de transporteur het af komt halen. U zorgt dan dat de kast weer op de pallet komt en de transporteur deze weer kan mee nemen. Wanneer de kast(en) dan weer bij ons zijn gaan we storneren en krijgt u het gehele aankoopbedrag terug gestort. Ik hoop dat dit een passende oplossing is.

Ik heb die 2 pallets al door grofvuil laten ophalen, dat is voordat zij mij mailen dat ik die kast op de stoep op de pallet moet zetten.
Ik heb die pallets niet naar boven kunnen sjouwen, geen ruimte en te groot.

Er staat niets in hun (online) algemene voorwaarden, herroepingsformulier en uit de eerdere mailwisselingen t/m mijn mail omtrent koopovereenkomst ontbinden, over:
– dat retourneren dient te geschieden op de stoep en op de pallet;
– dat men de pallet dient te bewaren in geval van retournering of dat men bij retournering zelf moet
zorgen voor een pallet.

Heb nog nooit eerder bij andere meubelbedrijven zoiets meegemaakt.

Ben vrouw en niet groot / niet sterk, het is een kast van 85 kilo zwaar en 2 meter hoog.
Er kan van mijn kant niemand anders de kast, die dan in de kartonnen doos is ingepakt, naar beneden sjouwen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil:
- Dat Steinershopping.nl de kast kosteloos bij mij voor mijn huis voordeur op de 2e etage laat ophalen
de kast die dan in de kartonnen doos zit, dus zonder pallet;
- En na ontvangst van de geretourneerde kast, het totaal betaalde bedrag van 902,70 euro
( kast bureau verzending en verwerkingskosten) met spoed naar mijn bankrekening
terugstorten.

Ik ben al heel coulant, wettelijk gezien had Steinershopping.nl mij al lang ook het bedrag van dat bureau (die op tijd werd geannuleerd) moeten terugstorten op mijn bankrekening.

Mocht Steinershopping.nl hier niet mee akkoord gaan:
Dan overweeg ik juridische stappen te ondernemen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Steinershopping

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Steinershopping nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shi2020