Klacht: stank van uitlaatgassen en te hoge snelheid bussen

op 30 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Wonende aan de JF Kennedylaan in Breda, met een groot aantal bussen die dagelijks voorbij rijden, is het vervelend dat een flink aantal bussen met een roetende uitlaat voorbij komen,
Deels door continu roeten, deels door extreme hoge snelheid met hoog toerental.
Een aantal bussen sinds geruime tijd gevolgd (jaar), hier geen verandering zien plaatsvinden.

Vooropgesteld dat ik geen tegenstander ben van bussen in mijn straat wil ik verzoeken om het onderhoud van deze bussen op peil te houden.
Blijkbaar zijn collegas chauffeurs geen rapporteurs, ze zien die rokende uitlaten toch ook?
Het zijn trouwens altijd dezelfde chauffeurs die het gas erop houden!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Beste Nico, Wat jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Je geeft aan dat je een aantal bussen hebt gevolgd. Heb je busnummers voor me van de bussen met een roetende uitlaat? Dan kan ik er intern melding van maken zodat dit opgelost kan worden. Daarnaast zou ik ook graag busgegevens van je willen ontvangen wanneer er een bus met te hoge snelheid langs rijdt. Als ik bijvoorbeeld een lijnnummer en tijdstip heb kunnen we dit specifiek nakijken en in de gaten houden. Excuses voor het ervaren ongemak. Ik hoor graag nog van je. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht balipapa

8 maanden geleden - Webcareteam, Met dank aan de snelle reactie. Ik zal de instructie opvolgen. Gelukkig, en dat mag gezegd worden, rijdt het gros van de chaufeeurs/chaufeuses fatsoenlijk. De situatie is echter dat dit plaatsvindt op slechts 3 meter van onze loggia, na een onoverzichtelijke bocht. Ik krijg wel eens het gevoel dat ik getuige ben van een cursus bumperkleven! Met vriendelijke groet, Nico van den Broek

Arriva

Heeft op 01 juli 2016 om 19:29 geantwoord

Beste Nico,

Bedankt voor je reactie. We horen graag van je wanneer je meer informatie hebt over buslijnen en/of busnummers. Zoals mijn collega aangegeven heeft kunnen we op die manier het specifiek nakijken. Je kunt dan opnieuw een klacht indienen.

Gelukkig ervaar je dat de meerderheid van de buschauffeurs en buschauffeuses fatsoenlijk rijdt. Dat is fijn om te lezen.

^MR
Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door balipapa