Klacht: Klacht om kosten van parkeergarage

BTuzer op 24 februari 2025 over Staedion in de categorie Woningcorporaties

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In 2020 wenste ik mijn parkeergarage opnieuw voort te zetten die zat praktisch onder het gebouw waar ik een woonruimte huur bij Staedion. Gezien Staedion het drukte van werk met parkeergarage niet aankon was die overgedragen aan parkgenoot. Hiervoor diende ik extra kosten te betalen voor het externe bedrijf die aansprakelijk was voor alles wat met parkeren te maken had. Inmiddels maakt Staedion al jaren geen gebruik van dit externe partij maar incasseert nog steeds de extra kosten van parkgenoot naast mijn parkeerruimte in de garage.

Inmiddels heb ik dit vaker aangegeven en niemand van Staedion weet meer over het bestaan van parkgenoot. Al stuur ik het bericht waar ik het overeenkomst was aangegaan met parkgenoot en wens het teveel betaalde kosten terug en mijn parkeergarage lasten te verlagen zoals ieder ander huurders.

Antwoord van Staedion is steeds dat ze aan wettelijke marktwaarde en jaarlijkse verhogingen hanteren en de prijzen kunnen verschillen tussen elk huurders.

En steeds wordt mijn concrete punt de extra kosten die berekend is voor toenmalige externe bedrijf parkgenoot waarom ik dat nog steeds betaal, hier hebben ze nooit antwoord op maar ik mag altijd met een maand opzegtermijn het huur afbreken.

Dit is te zot voor woorden, waarom betaal ik nog steeds en dat inmiddels over 4 jaar voor een extra kosten van een toenmalig externe bedrijf die niet meer zich bezig houdt met parkeer garage?? En woord steeds mijn punt met een standaard ingestudeerd antwoord afgeschoven??

Externe bedrijf is niet meer ingehuurd en ik snap nog steeds niet dat mijn buren lager tarief mogen betalen en ik elke maand de extra kosten van parkgenoot erbij aan lasten maandelijks mag betalen is voor mij nog steeds onduidelijk.

Beste Staedion ik betaal nog steeds extra kosten voor externe partij die niet meer de werk van parkeer garage in acht neemt dat doet Staedion zelf waarom betaal ik nog steeds over 4 jaar voor deze extra kosten en wordt dit door collega’s van afdeling parkeren gezien als marktwaarde????!

Baris Tuzer

Gewenste Oplossing:

Ik wens de extra kosten die berekend was voor parkgenoot in 2020 nu eindelijk uit mijn tarief wordt gehaald en de teveel betaalde kosten wens ik terug gerestitueerd te krijgen. Staedion neemt de taken voor parkeren zelf over en ik begrijp vandaag de dag nog steeds niet dat ik meer moeten betalen terwijl parkgenoot niet meer in het plaatje zit.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Staedion over deze klacht.

Bericht van Staedion

3 weken geleden - Goedemorgen, ik kan me voorstellen dat je hierover een vraag hebt. Klachten via klacht.nl handelen we af via onze eigen kanalen. Je kunt een klacht indienen op https://www.staedion.nl/ik-huur/klachten-en-overlast/klacht-over-staedion Dan pakken we het vanuit daar op. Groet, Danielle

Reactie van de melder van de klacht BTuzer

3 weken geleden - Goedeavond, ik heb gisteren al aardig zowel mail wisseling als telefonische gesprekken hierover gehad en kreeg te horen dat staedion medewerkers niets voor me konden betekenen. U kunt uit uw personeels gemaakte berichten wel zien waar ze in falen. Graag wens ik niet wederom een mail om contact te nemen maar serieus genomen te worden zoals in het zowel in mijn emails als mijn klacht bij klacht.nl duidelijk een punt heb gemaakt waar staedion overheen kijkt..

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Staedion in behandeling genomen

Bericht van Staedion

3 weken geleden - Goedemorgen, om zo goed mogelijk de klacht in behandeling te nemen verwijzen wij u toch naar onze site om het klachtenformulier in te vullen via https://www.staedion.nl/ik-huur/klachten-en-overlast/klacht-over-staedion Groeten, Valentijn

Reactie van de melder van de klacht BTuzer

3 weken geleden - Prima ik heb het op de klachtformulier mijn aanvraag van 2020 die ik met parkgenoot aan moest gaan wat ik had gereplied in mijn mail als klacht ingediend hopelijk wordt het feit dat Parkgenoot wat toen der tijd externe partij was en extra kosten geïndexeerd werd dit keer wel in uw antwoord meegenomen. Mvg Baris

Reactie van de melder van de klacht BTuzer

2 weken geleden - Zoals ik eerder aangaf staedion schuift enkel alles af ook al verzend je ze de nodige bewijzen. Ik denk dat rechtelijke stappen ondernemen nu meer aantrekkelijker klinkt voor mij gezien afdeling verhuur parkeerruimte enkel mijn vraag afschuift en aannames noemt! Ze zijn gelukkig wel op de hoogte dat parkgenoot sinds 31 december 2022 niet meer ingehuurd wordt door staedion. Maar dat er sindsdien 70 euro ipv 50 euro geïncasseerd wordt wordt vermeld als wettelijke marktwaarde. We kunnen dit ook rechtelijke onderzoeken en zien wat de werkelijke wettelijke marktwaarde van 2020 tot op heden waard is geweest als u het wenst kunnen we het daar uitvechten en kan staedion geheel met billen bloot betreft de parkeer huur prijzen. Wat is jullie mening beste staedion die klachten graag via eigen kanaal wensen te ontvangen om het af te wijzen?

Alle klachten die gemeld zijn door BTuzer