Mijn Klacht:
We hebben een paar maanden terug twee paar New Balance honkbalschoenen (spikes) voor mijn zoon gekocht bij SSK. Binnen twee maanden waren van één paar schoenen twee spikes op verschillende plekken helemaal krom terwijl hij er alleen op het veld mee heeft gelopen.
We hebben bij SSK aangegeven dat dit nog nooit eerder gebeurd was maar ze gaven niet thuis. Letterlijk werd gezegd: ‘We hebben geen idee hoe dit is gebeurd en hebben het ook nog nooit eerder meegemaakt, ook niet bij één schoen. U heeft het aan beide schoenen, we denken daarom ook niet dat het aan het materiaal gelegen heeft. Garantie kunnen we hier niet op geven, mocht u nog in 2021 andere schoenen willen aanschaffen dan kunnen we u éénmalig 25% korting aanbieden als coulance.’ en ook ‘we kunnen hier geen garantie op geven, het feit dat het onduidelijk is hoe het is gekomen wil niet zeggen dat wij dan maar voor de kosten op moeten draaien’.
Mijn zoon honkbalt al jaren zeer fanatiek en gebruikt minimaal twee paar spikes (vaak New Balance) per jaar maar heeft dit nog nooit gehad.
Omdat dit probleem binnen twee maanden zich voor heeft gedaan zijn wij van mening dat SSK onze klacht in behandeling moet nemen en dit paar schoenen terug moet sturen naar de fabrikant. Wij zijn ook gewend dat er op (sport)schoenen minimaal drie maanden garantie zit.
Gewenste Oplossing:
Als SSK de schoenen onder garantie vervangt door een nieuw paar.
