Klacht: spookbestelling welke ik zou moeten betalen

op 21 januari 2016 over Decathlon in de categorie Sportwinkel

Een dagvaarding van het incassoburo namens decathlon ontvangen of ruim 200 euro willen betalen voor een bestelling die we ruim 2 jaar geleden zouden gedaan hebben. Incassoburo gebled met de vraag waar het om ging, deze zegt dat wij een bestelling bij decathlon hebben gedaan zonder deze ooit te hebben betaald, deze bestelling zou zijn gebeurt met een voor mij volstrekt onbekend email-adres en ook de rekeningen zijn naar dit email-adres gestuurt en de bestelling zou zijn afgeleverd op mijn woonadres. Ik heb deze bestelling never nooit niet ontvangen.
Toen decathlon gebeld met de vraag of ik nog een rekening heb openstaan, 2 medewerkers antwoorden toen dat ik niets heb openstaan ( dit is per mail bevestigt). Deze mail naar het incassoburo gestuurt met de mededeling dat ik niets heb openstaan en dat ze de dagvaarding dan kunnen intrekken, mail van het incassoburo teruggekregen met de mededeling dat decathlon hun gemaild had dat ik wel degelijk wat heb openstaan. Opnieuw decathlon gebeld, ene Ilse beweert nu dat de 2 medewerkers van hun mij hadden voorgelogen en dat wel iets heb openstaan verder konden ze niet s meer voor mij doen, ik moet het maar regelen met het incassoburo, hoeze klant vriendelijk. Ik mag toch aanemen dat zij ook niet betaald voor iets dat ze niet heeft besteld.

ik ben tevreden als de decathlon het incassoburo bericht doet dat ik werkelijk niets heb ontvangen en dus niets heb openstaan (ik heb ook echt niets besteld en dus ook niet ontvangen) en dat de dagvaarding wordt ingtrokken. Decathlon is door iemand opgelicht en nu wordt ik opgelicht.
Misschien een tip aan decathlon, navraag doen bij Post-NL wie er voor het pakketje getekend heeft

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Decathlon in behandeling genomen

Bericht van Decathlon

1 jaar geleden - Beste Robert, Zowel wij als Afterpay hebben vanaf begin 2014 aangegeven dat er een rekening openstaat. Dit is een rekening van 4 januari 2014. Zoals eerder aangegeven ligt alle informatie nu bij het incassobureau. Zij zullen verder contact met u opnemen. Helaas heeft Decathlon geen enkele invloed meer op het proces.

Reactie van de melder van de klacht Robert Leussenkamp

1 jaar geleden - Beste Decathlon, nog even een opmerking de vermeende rekeningen welke u hierboven aanhaalt zijn waarschijnlijk naar het voor mij onbekende email-adres gestuurt (zie ook in mijn klacht) ik heb een printscreen van uw medewerker gehad en bij die order staat dat deze gecanceld is, vind het jammer dat u uw verantwoordelijk niet neemt in deze. reactie van hier boven is zeker van mevrouw Ilse. Ik wil u reactie wel eens zien als u voor iets betalen wat niet door u besteld is en ook niet geleverd is, ik kwam graag bij de Decathlon om mijn sportspullen te kopen, maar het krijgt nu wel een heel wrange smaak.

Reactie van de melder van de klacht Robert Leussenkamp

1 jaar geleden - Jammer dat u niet meer reageert u gaat er dus ook vanuit dat ik de boel wil oplichten en dat u sowieso gelijk heb, ik ben nu wel uitgeshopt bij Decathlon, voortaan maar wat meer betalen en dan wel een goede service krijgen.

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Decathlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Decathlon

Heeft op 31 juli 2017 om 14:55 geantwoord

Beste,

Bedankt voor je bericht.
Wij hebben helaas niest gedaan via de website klacht.nl. Wij gaan er vanuit dat de klacht is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn kan de klacht gemaild worden aan klantenservice@decathlon.nl. Onze excuses voor het ongemak

We gaan er vanuit je zo voldoende te hebben geinformeerd en wensen je nog een fijne dag.

Met sportieve groet,
Sascha