Klacht: Spontaan gebroken scherm – Galaxy S8 Plus

op 19 juni 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik copy/paste het gesprek met de klantenservice maar even. Geeft gelijkt context. Overigens wordt ik prima geholpen, daar niet van. Maar de redelijkheid en tegemoetkoming ontbreekt volledig.

Ik: Beste m/v,

Gisteren is het scherm van mijn Galaxy S8 plus spontaan gebroken. Ik weet wat u nu denkt “Spontaan gebroken? Ja die wilt gewoon een gratis reparatie, omdat hij hem heeft laten vallen en geen zin heb de kosten ervoor te betalen”. Was het maar zo, had ik hem maar laten vallen dan had ik in ieder geval een aan te duiden oorzaak van de barst in mijn scherm.

Hier in ieder geval enige context. De barst is gisteren ontstaan. Met het warme weer haalde ik mijn telefoon uit mijn broekzak, tot mijn grote schrik zag ik ineens een hele klein barst in mijn scherm. Toen ik beter ging kijken zag ik dat er meer barsten ontstonden en voor mijn ogen brak het scherm verder door. Ik kon het werkelijk niet verklaren. Ik was in een warme en stoffige omgeving, maar de kwaliteitsstandaard die Samsung aangeeft te hebben zou daar prima tegenop gewassen zijn.

Wat mij vooral flink frustreert is het feit dat ik voor het eerst echt een prijzige telefoon heb aangeschaft, een telefoon waar ik echt lang mee door kan. Om hier ook zeker van te zijn heb ik direct bij aankoop een siliconen cover gekocht via jullie website. Ik ben zo ontzettend zuinig op de telefoon. Er is ook niks van valschade te bekennen, ik heb er niks geks mee gedaan, de breuk ontstond recht voor mijn ogen.
Ik heb gebeld met mijn eigen provider, jullie klantenservice en ben langs een reparatiepunt geweest en ik snap enigszins de reactie die ik heb gekregen: “Het is een barst, we geloven je verhaal, maar we kunnen er niks mee behalve repareren waarbij de kosten voor jou in rekening worden gesteld.”
Ik zeg enigszins, omdat ik die reactie begrijp als de schade ontstaat door eigen toedoen; het laten vallen, stoten, uit een vliegtuig laten vallen. Ja, prima, daar betaal ik voor als het mij overkomt. Moet ik het maar beter vasthouden. Maar nu, een barst die zomaar ontstaat en volledig buiten mijn eigen bereik ligt. Mijn eerste flagship telefoon, de standaard voor 2017, die zomaar barst. Ik wil een melodramatische wending in mijn verhaal even voorkomen, maar sta gewoon perplex van de situatie.
Ik hoop oprecht dat u nog iets voor mij kan betekenen, want los van het feit dat dit zomaar gebeurt, vind ik het een fantastische telefoon, maar garantie op defecten buiten mijn toedoen lijkt mij ook in deze situatie toch gewoon op zijn plek?

———————————————————————-

Klantenservice Samsung: Hi, ik begrijp het verhaal! Het is inderdaad een prachtig toestel! Ik ga je het zelfde moeten zeggen… Ik ben namelijk geen monteur dat zijn ze wel bij een support center. Bij schermschade wordt er gesproken over gebruiksschade, (schade aan het product veroorzaakt door de gebruiker). Dat valt niet onder de fabrieksgarantie.

———————————————————

Ik: Hoe kan iets, waar de gebruiker niet voor heeft gezorgd, bestempeld worden als gebruiksschade? Als er interne schade is zonder toedoen van de gebruiker wordt het (aanname) zeker wel bestempeld als fabricatiefout.
Omdat iets aan de buitenkant van het toestel schade vertoont wilt het niet direct komen door de omgang met het apparaat.

———————————————————————-

Klantenservice: Dat zijn wel onze richtlijnen, ik begrijp je frustratie heel goed. Ik kan er echter niets anders van maken.

Een tegemoetkoming in het vervangen van het scherm. Ik zie niet in waarom ik moet opdraaien voor iets wat buiten mijn bereik ligt.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Stynnnn