Klacht: Sollicitatieproces niet goed uitgevoerd

op 20 mei 2021 over Yource in de categorie Adviezen

Ik heb gesolliciteerd voor de functie medewerker Bron en Contactonderzoek bij de GGD, via Yource.

De e-mail dat ik heb opgestuurd, is niet beantwoord door een misverstand, namelijk dat zij al het idee hadden dat ik er nog werkte. Ik heb in een eerdere periode als medewerker Bron en Contactonderzoek gewerkt via een schakel van Yource waardoor mijn gegevens daar nog inzaten.
Ik heb Irene een whatsapp-bericht gestuurd om te vragen of de sollicitatie goed is doorgekomen, dat was niet het geval. Ze heeft me zsm in contact gebracht met een medewerker die het eerste sollicitatiegesprek afneemt.
Het eerste sollicitatiegesprek was een succes en ik mocht door naar de tweede ronde, waarin een profiel van zou worden afgenomen en er casuïstiek zou worden getest.

Eenmaal in het tweede gesprek heb ik meteen te horen gekregen van Irene dat ze mij moest teleurstellen omdat ik te ver zou wonen.
Het is een uur reizen met het ov, dat vanaf 6 uur al begint, om 8:30 dien je aanwezig te zijn op locatie. Het betreft een afstand van Rotterdam – Breda.
Het idee dat er wellicht pech onderweg zou kunnen voorvallen, is de reden dat het tweede gesprek niet verder is uitgevoerd.
Ik kan dit slecht plaatsen aangezien er in de vacature geen eis stond over afstand. Irene gaf aan dat het ging om in- of rondom Breda, maar dat staat niet in de vacature-eisen.
Daarnaast kan het voorkomen dat er in deze Covid-tijd iemand ziek wordt, waardoor ziekmelden ook een risico is. Met dit als reden kun je feitelijk niemand aannemen.
En ik begrijp niet dat de reisafstand geen probleem was in het eerste gesprek (dit gesprek diende voor praktische zaken en oppervlakkige motivatie te meten).

Ik heb aan Irene een paar oplossingen opgeworpen, namelijk dat ik eerder van huis kan vertrekken om het risico op te laat komen, zo klein mogelijk kan houden. En als er reisproblemen waren, dat ik in overleg eventueel thuis zou kunnen werken. Dit laatste zou zij gaan overleggen met de Teamlead daar. Ik heb daar nog steeds geen terugkoppeling over ontvangen per e-mail wat ik wel vroeg.
Ik voel dat ik ben afgewezen om een onterechte reden.

Ik zou graag willen weten waar de reisafstand een reden kan zijn voor een afwijzing.
Ik zou graag de terugkoppeling willen krijgen van de Teamlead daar naar oplossingen hiervoor (mits het daadwerkelijk een reden voor afwijzing zou zijn)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yource over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Yource in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door R_S_B