Klacht: Storneren van niet verzilverde vouchers. DEEL 2. SD is hardleers.

Waar blijft de XL Scanner op 09 september 2021 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vlak na mijn vorige geschil met SD (zie Storneren van niet verzilverde vouchers.) heb ik voor 2 andere vouchers (2 x Jansen en Jansen, Gorssel) het verzoek ingediend om deze te storneren naar SDsaldo.
– vouchers zijn nog een week geldig.
– ik ben wegens symptonen die zouden kunnen passen bij corona niet in de omstandigheid geweest om er gebruik van te maken.

Ik krijg als reactie terug:

Reactie 1:
SD1: Wat jammer dat je geen gebruik meer wilt maken van de deal.
SD1: Je hebt bij ons altijd 14 dagen bedenktijd en retourrecht.
SD1: Deze periode is inmiddels verstreken.
SD1: Daarom kan ik jouw voucher(s) niet terugnemen.
SD1: Indien je zelf geen gebruik kunt maken van de deal is het goed om te weten dat de voucher niet persoonsgebonden is en hierdoor is de voucher door iedereen te gebruiken.

Na mijn melding van dat de vouchers nog geldig zijn en dat nu dus niet het probleem is (zoals bij de vorige vouchers) dat de geldigheidstermijn overschreden is, krijg ik de reactie 2 terug.

SD2: De vouchers zijn inderdaad nog geldig
SD2: en er word ook nog voldoende beschikbaarheid aangeboden.
SD2: Omdat de voucher buiten ons wettelijke retourtermijn van 14 dagen valt
SD2: en de dienst kan nog gewoon geleverd worden
SD2: kan ik deze helaas niet meer voor je annuleren.

Mijn reaktie nu naar mezelf toe: Tjezus, wat een gedoe is dat toch met die gasten van social deal om je eigen centen terug te krijgen. Hier heb ik toch helemaal geen zin in om lang hier mee bezig te zijn. Zonde van mijn tijd. Waarom is social deal nou zo hardleers? Juist in dit gevalletje: kennen ze hun eigen voorwaarden niet?

Voortbordurend op Kennen ze hun eigen voorwaarden niet?
Bij elke deal staat tegenwoordig:
Koop zonder zorgen, want jouw aankoop is 100% verzekerd (meer info)
Doorklikken brengt je bij:
Kopen zonder zorgen.
Je aankoop op Social Deal is 100% verzekerd.
Dit betekent dat je gratis kunt omboeken gedurende de volledige geldigheid van de deal.
Indien gewenst kun je ook omboeken naar een deal van een ander bedrijf

Vraag aan medewerker Sorry, het spijt me: ik wil van jou geen antwoord Kun je dit geval doorsturen naar je hoogste chef
Vraag aan de hoogste chef: Leg nu eens uit: Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de eerste lijns medewerkers geïnstrueerd worden om de mensen af te poeieren als de voorwaarden juist in dit geval 100% duidelijk zijn dat op verzoek van de klant gewoon de vouchers gestorneerd moeten worden naar SDtegoed. ???

SVP hier gewoon een reaktie plaatsen.
Zonder een degelijke uiteenzetting en goedkeuring van mijn kant, ga ik NIET AKKOORD dat deze klacht op OPGELOST wordt gezet. De klant bepaald of een klacht is opgelost. Niet de instantie waarover geklaagd wordt.
Of ik wel of niet de vouchers gestorneerd krijg is niet het onderwerp van deze klacht.
Uiteraard krijg ik de vouchers gestorneerd. Ik heb er gewoon recht op.
Het onderwerp van deze klacht is Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de eerste lijns medewerkers geïnstrueerd worden om de mensen af te poeieren als de voorwaarden juist in dit geval 100% duidelijk zijn dat op verzoek van de klant gewoon de vouchers gestorneerd moeten worden naar SDtegoed. ???

Gewenste Oplossing:

zie boven.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Social Deal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

3 jaren geleden - Aan SD, kunt u in ieder geval op zeer korte termijn mijn saldo ophogen met de gestorneerde vouchers. Graag reactie.

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

3 jaren geleden - klachtmelder: vraag aan SD: wat is de voortgang in het geheel?

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Social Deal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Social Deal

Heeft op 19 oktober 2021 om 15:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag!

Ik lees hier dat mijn collega u verder heeft geholpen, dus ik zal de melding bij deze sluiten (dat is bij de andere twee ook gedaan zie ik).

Met vriendelijke groet,
Sarah - klachtenafhandeling
Social Deal

Waar blijft de XL Scanner

Heeft op 19 oktober 2021 om 18:54 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Nee natuurlijk ga ik niet akkoord met de 'geboden oplossing'.
Uiteraard zijn de 2 vouchers gestorneerd. Maar er wordt weer bijgezegd: bij wijze van uitzondering. En daar laat SD dus zien, dat andere mensen, (en ook ikzelf de volgende keer) weer extreem veel moeite moeten doen om achter hun eigen geld aan te vangen.

Er wordt geen terugkoppeling gegeven wat het beleid gaat zijn van SD in soortgelijke gevallen. Er wordt geen terugkoppeling gegeven wat het hogere management vindt en wat hun uitleg is waarom ze eerste lijns klantenservice de klanten laten afpoeieren.

En @Sarah: als je nog even de laatste alinea van de klacht had gelezen, had je kunnen weten dat niet SD bepaalt of de klacht naar tevredenheid is opgelost, maar de klager zelf. Zet de klacht dus maar meteen weer open.

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

10 maanden geleden - De klantvriendelijke afhandeling blijft een voortdurend drama bij social deal. zie aparte melding over het 'wegmoffelen van vouchers van Langenbeargh Laren' Deze vouchers verdwijnen gewoon van je account zonder dat er saldo gestorneerd wordt. Dit is alleen te omschrijven als diefstal. Graag mag een hoge manager mij klip en klaar uitleggen waarom ik dit moet zien als diefstal maar van klantvriendelijk, servicegericht handelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Waar blijft de XL Scanner