Klacht: Social Deal drukt waarde van vouchers van failliete bedrijven achterover

Waar blijft de XL Scanner op 10 januari 2024 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste leidinggevende van SD,

graag antwoord op de vraag:

Is het een bewust verdienmodel om de waarde van vouchers van failliete bedrijven niet AUTOMATISCH aan klanten uit te keren als saldo, maar zelf achterover te drukken?

niet bellen; niet zeggen dat ik contact moet opnemen met de klantenservice, gewoon graag hier reageren als reaktie op klacht.nl

Gewenste Oplossing:

Dat alsnog ALLE klanten van Social Deal die vouchers hadden van failliete Langenbeargh uit Laren automatisch de waarde van de vervallen vouchers toegevoegd krijgen als saldo op hun account.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Social Deal over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

11 maanden geleden - Aanvulling door consument: Gewenste Oplossing Dat alsnog ALLE klanten van Social Deal die vouchers hadden van failliete Langenbeargh uit Laren automatisch de waarde van de vervallen vouchers toegevoegd krijgen als saldo op hun account. én antwoord op de gestelde vraag: Is het een bewust verdienmodel om de waarde van vouchers van failliete bedrijven niet AUTOMATISCH aan klanten uit te keren als saldo, maar zelf achterover te drukken?

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

11 maanden geleden - Aanvulling door consument: En kom niet aan met: dat wij al onze klanten die een voucher van Langenbaergh hebben aangekocht een nieuwsbrief hebben gestuurd. Iedereen is dus op de hoogte geweest van de situatie. Dat klopt, maar is dus nét niet klantvriendelijk én servicegericht. Er is weer een aktie nodig van de klant om jullie te activeren om saldo bij te boeken. (spamfilter etc) Kun je dit probleem servicegericht oplossen voor ALLE klanten van SD. Er zal geen enkele klant de intentie hebben: Nee hoor, laat mijn voucher maar verdwijnen en hou het bedrag maar. ALLE klanten willen het als SALDO terug. SERVICEGERICHT zou zijn in de eerste mail: Langenbeargh is failliet. We boeken de voucherwaarde bij als SALDO. Als u iets anders wilt, neem dan contact met ons op.

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

11 maanden geleden - Aanvulling door consument: SD, jullie mogen deze klant niet zelf op opgelost zetten. Ik sluit hem zelf wel af na een duidelijk antwoord van een hoge manager over de bedrijfspolicy mbt of het wel of geen bewust verdienmodel is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Social Deal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Social Deal

Heeft op 11 januari 2024 om 15:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

bedankt voor je recensie.

Momenteel loopt deze situatie via de e-mail. Ik heb je reeds een terugkoppeling gegeven omtrent onze werkwijze in dit soort situaties.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid heeft gegeven. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, hoor ik het uiteraard graag van je.

Groetjes, Lieve

Waar blijft de XL Scanner

Heeft op 11 januari 2024 om 16:55 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Nee hoor, via email heb ik ook geen uitspraak van een hoge manager gekregen of het nu wel of niet verdienmodel is van social deal om vouchers van failliete bedrijven af te laten vloeien naar de eigen bankrekening zonder automatische compensatie voor de klant.

Nee, probleem is dus niet opgelost. Graag hier reaktie op deze site, zoals gevraagd.

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

11 maanden geleden - Aanvulling door consument: Ik geef duidelijk aan dat SD probleem niet op opgelost mag zetten én wat doen ze: ze verwijzen naar een emailwisseling waarin vragen van de klant niet beantwoord worden en zetten daarna zonder pardon het probleem op opgelost, terwijl klant aangeeft dat zelf te willen doen als vragen voldoende beantwoord worden: juist op deze plek.

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

11 maanden geleden - ---------- Forwarded message --------- Van: Klachtenteam Social Deal Date: do 11 jan 2024 om 09:17 Subject: Re: t.a.v. L To: Beste. Bedankt voor je bericht. Deze deal is door meer dan 60 verschillende mensen aangekocht. Wij sturen naar al deze mensen een nieuwsbrief met een optie waar onze klanten voor kunnen kiezen. Met zo'n groot aantal klanten is het voor ons niet haalbaar om iedereen apart te bellen. Wel neem ik jouw feedback zeer serieus. Ik ga deze doorzetten naar de ondersteunende afdeling zodat we dit mee kunnen nemen voor de toekomst. Deze manier heeft niets te maken met een verdien model maar dit is de werkwijze waar wij al jarenlang mee werken. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, hoor ik dat graag. Met vriendelijke groet, L,

Reactie van de melder van de klacht Waar blijft de XL Scanner

11 maanden geleden - Aanvulling door consument: Even een laatste puntsgewijze reaktie op de mail van L van SD. - Deze deal is door meer dan 60 verschillende mensen aangekocht. Dat is te veel om iedereen te bellen. reaktie: ik weet niet waarom iedereen gebeld moet worden. --- niet iedereen bellen. Dat is nooit een optie geweest. (Overigens of je nou 60x zelf belt, of 60x gebeld wordt. Je bent er evenveel tijd mee kwijt). maar wel: iedereen saldo storneren en dat bevestigen per mail. Er hoeft NIET gebeld te worden. - Wel neem ik jouw feedback zeer serieus. Ik ga deze doorzetten naar de ondersteunende afdeling zodat we dit mee kunnen nemen voor de toekomst. reaktie: ik zou hier graag op deze plek van op de hoogte gehouden worden. Maar iets zegt mij dat ik er niks meer van terug hoor én dat er niets gaat veranderen aan de manier waarop SD omgaat met vouchers van failliete bedrijven. Ook al is het niet expliciet verdienmodel: het levert toch mooi extra geld op. - Deze manier heeft niets te maken met een verdien model maar dit is de werkwijze waar wij al jarenlang mee werken. reaktie: dat iets een jarenlange werkwijze is geweest, betekent nog niet automatisch dat het klantvriendelijk of servicegericht is. eindconclusie consument: ik blijf het een zeer klantonvriendelijke procedure vinden. - Normaal heeft SD recht op 30% provisie en 70% belandt bij de restauranthouder. - Bij failliete bedrijven probeert SD 100% provisie te pakken én de restauranthouder krijgt niks. -- Op geen enkele manier heeft SD recht op de resterende 70% waarde. Die 70% is nooit voor SD bedoeld geweest. Het is gewoon 100% FOUT. mvrgr,

Alle klachten die gemeld zijn door Waar blijft de XL Scanner