Klacht: SD haalt kritische recensies weg van eigen site.

Waar blijft de XL Scanner op 24 mei 2024 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

SD haalt kritische recensies weg van eigen site.

Ik ben 5mei24 uit eten geweest bij Irish Elk in Deventer mbv 2 vouchers gekocht via SD.
Na afloop heb ik de moeite genomen om een uitgebreide recensie te schrijven.
Deze is na schrijven direct gepubliceerd.
Echter, nu is het 24mei24 en kan ik de hele recensie niet meer terug vinden op de site van SD.
Alleen kritiekloze nietszeggende niet onderbouwde recensies waren nog over.

Mijn verzoek en gewenste oplossing is dat SD gewoon goed onderbouwde kritische recensies laat staan.
Scheldpartijen mogen ze wat mij betreft weghalen. Maar gewoon onderbouwde kritische recensies niet.

Hieronder alsnog de recensie:

Recensie eten bij Irish Elk.
– 5 mei 2024; 18u;
– 2 gangendiner: soepje(broodkruidenboter) burger naar keuze.
We hebben eerder bij Irish Elk gegeten en toen was het gewoon naar behoren.
Deze keer was het ronduit teleurstellend. Ik heb er geen andere woorden voor.
Het is dat we in goede stemming waren omdat we naar bevrijdingsfestival in BurgerWeeshuis Deventer waren geweest.
En omdat het mooi weer was en je leuk bij Irish Elk op het terras kan zitten.

Maar het eten was dit keer niet zo goed.
De bediening liet ook zeer te wensen over.
Waarschijnlijk wordt het allemaal afgedaan met personeelsgebrek, maar dat is natuurlijk geen excuus.
De rekening moet je wel gewoon betalen. En daar komt nog een toeslag bij (zie onder).

Wat was er mis?
1. We zaten al zeker 20 minuten op het terras. Zonder wel meerdere keren iemand te zien van de bediening, maar daar kreeg ik geen oogcontact mee.
En op zwaaien reageerde hij ook niet.
Uiteindelijk naar binnen gegaan en bij de bar de bestelling doorgegeven.
– 1 guinness 1 bier van de tap.
– 1x tomatensoep 1x aardappelsoep
– 2x chickenburger.
De drankjes werden toch nog vlot gebracht.
De soep volgde ook nog vrij vlot, maar werd neergezet en weg was de ober weer.
Er lag op het bord ook 2 dikgesneden hompen brood bij.
We gingen al in de soep dopen, maar er miste toch kruidenboter wat er wel bij hoorde.
Naar binnen gegaan en gevraagd aan de slecht engelstalige ober om kruidenboter. Hij begreep niet wat er gevraagd werd.
We kregen na verloop van tijd een soort olijfmayonaise. Zonder smeermesje.
Dan maar het brood dopen in de mayonaise.

In de tussentijd zagen we iemand die later de kok bleek te zijn weglopen en pas veel later weer terugkomen zonder dat duidelijk was of hij boodschappen gedaan had of zo.

De soep was op; De 2 burgers werden gebracht.
Na een paar happen merkte ik dat het vlees: de chickenburger aan de binnenkant gewoon voor de helft nog rauw was.
Gewacht tot er weer bediening op het terras zou komen.

Toen we bijna op het punt stonden om zelf weer naar binnen te gaan, kwam er weer iemand van de bediening het terras op: dit keer een soort spaanstalige/brak engels sprekende mevrouw.
Daar kregen we niet duidelijk aan uitgelegd wat er aan de hand was, terwijl het 100% zichtbaar was dat de opengelegde chickenburger van binnen nog rauw was. Dat kon gewoon niet goed zijn.

Na wat over en weer onbegrijpelijkheid zijn we opgestapt na gepast €7 neergelegd te hebben voor de drankjes. Uiteraard geen fooi dit keer.
De spaanstalige mevrouw nam het geld en de borden mee, maar kwam dit keer vrij vlot weer naar buiten voordat we onze spullen bij elkaar gepakt hadden.
Nu vertelde ze in iets beter Engels dat de €7 niet voldoende was. Het zou €8 moeten zijn.
Ik wees op de kaart aan: biertje €3; Guiness: €4;
Nee zei mevrouw: de prijzen op de kaart kloppen niet, die moeten nog aangepast worden. In de computer bij de kassa stond het goed:
biertje €3,45 ; Guinness €4,50
Verbouwereerd hebben nog een extra euro gegeven en zijn alsnog weggegaan.
Dit was echt een zeer slechte ervaring voor restaurant Irish Elk van eigenaar Ayhan Sahin.
Meneer Sahin, echt een goed bedoeld advies: instrueer uw personeel goed; Werk koks goed in; Zorg voor actuele menukaarten/prijslijsten.

Voorgestelde oplossing: uiteraard gewoon de €38 voor de vouchers retour als social deal saldo.
En de toezegging dat het dit keer om een incident ging; een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

In het algemeen de toezegging dat SD geen kritische, maar goed onderbouwde recensies niet meer verwijderd.

In dit specifieke geval: stornering van het bedrag van de 2 vouchers omdat we de maaltijd niet genuttigd hebben, dus geen gebruik hebben kunnen maken van de vouchers.

En belangrijk: ik zet zelf deze klacht op opgelost. Niet SD en niet klacht.nl
zolang ik zelf niet duidelijk als commentaar erbij geschreven heb dat de client de geboden oplossing acceptabel vindt, en de klacht is wel afgesloten of opgelost, dan is dat dus niet met goedvinding van de client gedaan.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Social Deal over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Waar blijft de XL Scanner