Klacht: Misleidende Informatie en Weigering tot Omboeken – Social Deal

Kmchen op 08 januari 2024 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u om mijn ontevredenheid uit te drukken en formeel een klacht in te dienen tegen Social Deal in overeenstemming met de Nederlandse Reclame Code. De specifieke schending heeft betrekking op de misleidende informatie met betrekking tot het omboekingsbeleid voor vouchers die zijn gekocht voor de deal All-You-Can-Eat Drink (3 uur) bij Wiro Wok.
Eind november heb ik 6 vouchers aangeschaft tegen de prijs van €34,95 per stuk, zoals geadverteerd op het Social Deal-platform. De algemene voorwaarden vermeldden duidelijk dat de vouchers geldig waren vanaf de datum van aankoop tot 18 januari 2024. Bovendien werd expliciet vermeld dat de aankoop 100% verzekerd was, waardoor gratis omboeken gedurende de gehele geldigheidsperiode mogelijk was. Onder de voorwaarde staat: “Je aankoop op Social Deal is 100% verzekerd. Dit betekent dat je gratis kunt omboeken gedurende de volledige geldigheid van de deal. Indien gewenst kun je ook omboeken naar een deal van een ander bedrijf.”
Echter, toen ik op 8 januari 2024 mijn recht wilde uitoefenen om de deal om te boeken, ontving ik een reactie van Social Deal die in strijd was met de informatie op hun website. De vertegenwoordiger beweerde dat omboeken alleen mogelijk is als de ondernemer zijn plicht niet kan vervullen. Deze voorwaarde werd nergens vermeld in de algemene voorwaarden of tijdens het aankoopproces.
Dit verschil is een duidelijke schending van de Nederlandse Reclame Code, met name van de principes die stellen dat reclame mag niet misleidend zijn, een adverteerder mag geen onwaarheden in zijn reclame zetten, en een bedrijf mag geen belangrijke informatie over een product of dienst weglaten.
In hun reclame verzekerde Social Deal klanten dat omboeken 100% gegarandeerd was gedurende de geldigheidsduur van de deal, wat een vals gevoel van zekerheid gaf. Het weigeren om mijn voucher om te boeken, ondanks dat deze binnen de geldigheidsperiode en ongebruikt is, is niet alleen een schending van het vertrouwen, maar gaat ook in tegen de informatie die wordt gepresenteerd in hun promotiemateriaal.
Ik verzoek vriendelijk dat Social Deal onmiddellijk actie onderneemt om deze situatie te corrigeren. Specifiek zoek ik een van de volgende oplossingen:
Annulering of omboeking van de vouchers voor de deal All-You-Can-Eat Drink (3 uur) bij Wiro Wok.
Elke andere eerlijke en redelijke oplossing die overeenkomt met de oorspronkelijk geadverteerde voorwaarden.
Ik verwacht een snelle reactie binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief. Het niet op passende wijze aanpakken van deze klacht kan mij ertoe leiden de kwestie verder te escaleren via relevante consumentenbeschermingskanalen.
Dank u voor uw aandacht voor deze kwestie. Ik kijk uit naar een snelle oplossing.
Hoogachtend,
Jessie Chen

Gewenste Oplossing:

Annulering of omboeking van de vouchers voor de deal All-You-Can-Eat Drink (3 uur) bij Wiro Wok.
Elke andere eerlijke en redelijke oplossing die overeenkomt met de oorspronkelijk geadverteerde voorwaarden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Social Deal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Social Deal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Social Deal

Heeft op 09 januari 2024 om 15:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag, bedankt voor je ingediende klacht.

Zojuist heb ik jouw mail beantwoord die in onze klachtenmap binnen is gekomen. Ik zie graag je reactie hierop tegemoet.

Groetjes, Lieve

Alle klachten die gemeld zijn door Kmchen