Klacht: Gekochte dienst niet geleverd, onvoldoende tegemoetkoming

Taddie op 06 mei 2025 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Inmiddels mail ik sinds 12 april heen- en weer, maar heb 7,50 tegoed gekregen op een totaalbedrag van 50,00. Dus 42,50 verlies voor mij.
Het verhaal; 2 vouchers voor ontspanningsmassage bij SEYMA in Baarn gekocht, geldig t/m 28 maart. 10 maart eerste keer contact gezocht via WhatsApp voor inplannen deal (dit was de voorwaarde en enige inplanmogelijkheid). Geen reactie behalve de automatische replay dat er zsm gereageerd zou worden. Na enkele keren appjes en zelfs toch maar bellen op 19 maart om 18.00 uur een reactie, geen excuses, alleen de vraag om wat voor behandeling het gaat. Reactie pas dag erna dat ze helemaal vol zitten en ik maar contact met social deal moest zoeken. Wederom niet eens een excuses. Door onverwachte privéomstandigheden (kat zodanig ziek geworden, verzorgd naast werk, gezin en opleiding, en uiteindelijk moeten inslapen) 12 april gemaild met printscreens van het gesprek ter bewijsvoering. Reactie van SocialDeal is waarom ik het ‘nu pas’ meld, dus dat leg ik uit. Reactie: helaas is de voucher verlopen, beste wat we kunnen doen is 7,50 tegoed (ook direct gekregen). Meerdermalen aangegeven dat dit niet voldoende is vanwege de volgende redenen:
– Nergens staat dat ik voor een bepaald termijn (behalve aflopen van de voucher logischerwijs) een afspraak moet maken. Geen opmerking/ voorwaarde/ kleine regeltjes over inplannen van de afspraak, bijvoorbeeld: zorg ervoor dat u minimaal een maand (kennelijk is 2,5 week niet voldoende voor geen enkele mogelijkheid?!?!) van te voren met de aanbieder in contact komt met voor het maken van een afspraak.
– Ook geen termijn voor benaderen van de klantenservice als ik daartoe word afgepoeierd, zonder enige excuses door de aanbieder. Bijvoorbeeld: komt u niet uit met de aanbieder, dan moet u voor het verstrijken van de voucher klantenservice contacten.
-NB betreft termijn: dat had ik dus binnen 7 dagen moeten doen, de aanbieder koos ervoor om 10 dagen mij aan te geven dat ze mij geen afspraak meer wilde geven. Heel krom…
– wel wordt KOPEN ZONDER ZORGEN duidelijk vermeld bij aanschaf: .ook daar geen termijn.
– 12 april is precies 14 dagen na verlopen voucher…eerste reactie is 17 april. Nu geven ze aan dat het te lang heeft geduurd, dus ook dat wordt MIJ aangerekend. Wederom krom en onrechtvaardig.

Laatste reactie SocialDeal:
Echter ben je op het moment van aankoop een akkoord gegaan met de voorwaarden.

Dat betekend dat in de deal de geldigheid staat van de voucher. Indien je geen contact krijgt met de ondernemer en of ze heeft geen beschikbaarheid kan je annuleren binnen ons geldig retourtermijn. Ons retourtermijn is 14 dagen , val je hier buiten? Dan kunnen we eventueel bekijken wat de situatie is en wellicht een tegoed aanbieden van jou voucher.

Op dit moment is jouw voucher verlopen in maart. Dit betekend 2 maanden na geldigheid , hierdoor kunnen wij de voucher niet meer annuleren of vergoeden.

Gewenste Oplossing:

Volledige restitutie, in de vorm van tegoed is ook prima.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Social Deal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Taddie