Klacht: Geen geld retour maar voucher met verlengde geldigheid

op 07 april 2020 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

Bij social deal 4 entreekaarten gekocht voor attractiepark bobbejaanland

Deze hadden we in april willen gebruiken maar vanwege de onvoorziene coronacrisis zijn deze tickets volgens social deal pas na 28 april weer te gebruiken

Bij social deal gevraagd om geld retour over te maken maar die willen een voucher afgeven met verlengde datum
Om persoonlijke redenen hadden we in april willen gaan en na het zien van de uitzending van radar waarin verteld werd dat je als consument wettelijk gezien gewoon recht hebt op teruggave van je geld wil ik hier gebruik van maken i.p.v. vervangende of verlengde vouchers

Tevens stelde social deal voor om de vouchers te verkopen of cadeau te doen

Ik wil gewoon mijn geld terug en de oplossing van een afspraak tussen de ondernemer en social deal om de geldigheid van de vouchers te verlengen zodat ze na 28 april weer te gebruiken wil ik niet

Tevreden als Social Deal het betaalde bedrag terug betaald

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Social Deal over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Bericht van Social Deal

1 maand geleden - Beste Martin,Hartelijk dank voor je melding.Wat jammer om te horen dat je nog geen gebruik hebt kunnen maken van de vouchers. Het park is momenteel vanwege de corona maatregelen gesloten tot en met 19 april, dit voor ieder zijn of haar gezondheid te waarborgen.Wij hanteren een wettelijk retourtermijn van 14 dagen waarin je zonder opgaaf van reden de vouchers kosteloos kunt annuleren. Na dit termijn mogen wij de vouchers enkel annuleren wanneer een dienst niet meer geleverd kan worden, denk bijvoorbeeld aan een faillissement. Helaas zijn de vouchers aangekocht op 27 februari en kan er nog gebruik gemaakt worden van de vouchers waardoor je niet in aanmerking komt voor een annulering.Het klopt inderdaad dat wanneer jij zelf geen gebruik kan of wilt maken van de vouchers je deze mag verkopen of weggeven. Dan verliest de voucher zijn waarde niet en wordt er toch nog gebruik van gemaakt.Mocht je hier nog vragen over hebben, hoor ik dit graag.Met vriendelijke groet, Sascha - klachtenafhandeling Social Deal

Reactie van de melder van de klacht madi1995

1 maand geleden - Beste Social Deal,Wat ontzettend jammer om voor de zoveelste keer dezelfde reactie te ontvangen die ik al eerder via de app heb gekregen Dat was nou juist de reden om het bij klacht.nl te melden omdat ik een beetje moe word van iedere keer hetzelfde antwoord te krijgen om mijn geld niet terug te willen betalenIk wil het nog 1 maal duidelijk toelichten en dan hoop ik toch op een passende oplossing namelijk het betaalde bedrag retour (en niet als saldo op mijn account, maar gewoon op mijn betaalrekening) toevallig afgelopen 06-04-2020 bij radar besproken dat de wet zegt de consument heeft recht op geld terugHet park is GESLOTEN!!! en zoals door jullie aan mij gemeld door een situatie die niemand heeft zien aankomen wat volgens jullie overmacht is voor beide partijen waar ik dan maar financieel voor op moet draaien omdat ik daarom geen gebruik kan maken van de vouchers in AprilDus het gaat niet om de vouchers buiten de retour termijn te annuleren maar gewoon omdat ik geen gebruik kan maken van het gekochte product omdat het park GESLOTEN is en dus daarom ook gewoon zelf wil bepalen waar ik mijn geld aan uit ga geven en niet door Social Deal word gedwongen om de ondernemingen zoveel mogelijk blijven steunen met mijn geld tijdens deze zware periode want die is voor mij ook van toepassing Dus graag zoals in bovenstaand antwoord van jullie de vouchers annuleren omdat de dienst niet geleverd kan worden vanwege een GESLOTEN park en niet mij opzadelen om de vouchers maar weg te geven of te verkopenMet vriendelijke groetMartin

Alle klachten die gemeld zijn door madi1995