Klacht: Snelle levering wordt week wachten

op 04 augustus 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

3 augustus heb ik, met extra betaling voor levering dezelfde dag, en nieuwe laptop ontvangen. De laptop heb ik nodig voor mijn werk en daarom gekozen voor deze snelle service. Na levering blijkt er iets defect te zijn. Het product moet dus helaas retour. Gebeld naar de klantenservice. Daar kreeg ik 2 opties: retour en annuleren, dan zou ik mijn geld terug krijgen als de laptop bij Coolblue binnen is. Ik kan dan direct een nieuwe bestellen zodat ik meteen de dag erna alsnog een laptop heb om mee te werken (alsof ik nogmaals 1500 euro heb om opnieuw een laptop aan te schaffen! Want de reeds betaalde betalen ze pas terug als het product fysiek bij hen aangekomen is). Optie 2: retour sturen en dan wachten tot het product binnen is bij Coolblue. Gelijk daarop sturen ze een nieuwe laptop terug, via PostNPostNL. In de tussentijd moet ik dan wel een week wachten. Dat betekent voor mij dus en week geen inkomsten als freelancer. Geen tegemoetkoming mogelijk en niet mogelijk om eerder een goed werkend product te ontvangen. Onwrikbaar. Als klant blijf je dus gewoon met een probleem zitten.
Nogmaals gebeld vandaag, want er hoeft niet getekend te worden voor ontvangst van het retour. Stel dat het product zoek raakt dan is het probleem dus nog groter, want dan duurt het nog langer i.v.m. zoekprocedures die ze dan op moeten starten. Ze willen ook geen nieuwe laptop sturen op bewijs van aflevering van de defecte laptop bij het PostNL afhaalpunt. Ook aangetekend laten versturen kan niet. Oh ja: ‘U kunt hem wel ruilen in 1 van de winkels’. Helaas heb ik geen vervoer naar de dichtstbijzijnde winkel (ruim 150 km!). Er zit dus niks anders op dan wachten volgens Coolblue. En voor mij betekend dat dus een verlies van ruim een kwart maandloon (als het niet meer is / wordt). De laptop kost me dan uiteindelijk het dubbele!
Ik ben dus een zwaar teleurgestelde en boze (altijd netjes betalende!) klant.

Ik ben pas tevreden als ik binnen een dag een nieuwe en goed werkende laptop heb. En anders een compensatie voor de extra kosten en moeite die het kost.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

2 maanden geleden - Beste Chantal, Bedankt voor jouw review en natuurlijk de tijd die je hiervoor hebt genomen. Wat verschrikkelijk balen dat jouw bestelling defect is aangekomen, we begrijpen dat je hiervan baalt. Natuurlijk is het vervelend dat met jouw bedrijf je zo lang moet wachten op een nieuwe laptop. We begrijpen dat je dit als vervelend hebt ervaren en we willen dan ook onze oprechte excuses aanbieden voor deze ervaring. We kijken graag met je mee hoe we onze processen in de toekomst kunnen verbeteren. Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw adresgegevens en ordernummer van de bestelling naar ons toe te e-mailen? Je kunt hiervoor het volgende e-mailadres gebruiken: geenglimlach@coolblue.nl. We kijken uit naar jouw bericht. Groeten, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door ChantalWilens