Klacht: Smerige reclame

op 20 maart 2020 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Die reclame met die insecten kan echt niet.. Goor.. En mijn kinderen gaan hier ook steeds los op.

Hou op met die vreemde reclames. Het slaat absoluut de plank mis.

Schreeuwerig. Opvallend kan op andere manieren hier zit je absoluut niet op te wachten tussen programmas door.

Wanneer de reclame niet meer uitgezonden wordt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 20 maart 2020 om 10:18 geantwoord

Beste K1ppie

Allereerst bedankt voor uw interesse in onze actuele campagne „Breng leven in je tuin.“. We zouden graag antwoord geven op uw vraag en de achtergrond van de campagne verduidelijken.

In de commercial ziet u gepassioneerde insecten met elkaar paren. Dit kunnen uw kinderen ook in de vrije natuur, in natuurfilms of in de dierentuin waarnemen. De insecten voelen zich op hun gemak in hun omgeving – en dat laten ze duidelijk zien. Uiteindelijk ziet u dat alle dieren zich in een achtertuin bevinden.

Het idee achter de campagne is dat een tuin meer kan zijn dan alleen een plek om te ontspannen voor de mens. Meer dan alleen een stuk grond achter het huis. Met een beetje moeite wordt een leefruimte gecreëerd waarin iedereen zich op zijn gemak voelt en die gedeeld kan worden met andere levende wezens. Daar is niet veel voor nodig. Zelfs met kleine tuinprojecten kan iedereen een omgeving in zijn tuin creëren waarin insecten zich comfortabel en welkom voelen - en dus bijdragen aan de belangrijke biodiversiteit.

Wij hopen u hierbij handvaten te hebben gegeven waarmee u uw kinderen kunt uitleggen waarom insecten zo belangrijk zijn voor onze planeet.

Vriendelijke groet

Webcare Hornbach