Klacht: Smeert graag producten aan terwijl je vervolgens alleen maar problemen met ze hebt

AJVL2021 op 25 februari 2021 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Een maand geleden heb ik internet aangevraagd via Ziggo. Medewerker van Ziggo heeft mij toen gezegd dat ik ook beter mijn telefoonabonnement van KPN kon oversluiten, want het zou goedkoper voor mij zijn. Ik had een SIM-only van KPN, met 1 maand opzegtermijn, al best goedkoop. Ik was er tevreden mee. Maar de medewerker bleef volhouden, want we kregen er allerlei gratis extra’s bij in combinatie met internet/televisie. Dus ik dacht, ach… wat kan het ook voor kwaad!

Medewerker is mij alleen voor het gemak vergeten te vertellen dat dit zou betekenen dat ik vanaf nu aan een 2-jarig SIM-only abonnement vast zou zitten, dat er eerst een maand opzegtermijn geldt bij KPN voordat het overgedragen zou worden, dat mijn bedenktijd al wel vast in zou gaan op de dag van bestelling en niet op de dag van activatie (in tegenstelling tot KPN, waarbij de bedenktijd ingaat vanaf het moment dat je het product ook daadwerkelijk kunt gebruiken, vanaf activatie dus).

Nu wil het toeval dat mijn huidige toestel het precies nu begint te begeven en de batterij en de wifi weinig tot niet werken en ik voer hier ook al mijn zakelijke gesprekken op. Dus ik wilde een toestel aanvragen via Vodafone en zag in eerste instantie dat ik dan extra aansluitkosten krijg. Daarvoor belde ik en toen werd mij verteld dat ik de komende maand geen nieuw toestel mag bestellen, omdat ik net een nieuw contract ben aangegaan en zij willen eerst een betaalde factuur van mij.

Dit bleek later incorrect, want deze termijn is 2 zelfs 2 maanden. 2 maanden geen recht op een nieuw toestel, terwijl als ik bij KPN was gebleven of nu ergens een compleet nieuw abonnement aan zou gaan, ik de nieuwe telefoon binnen een paar dagen op de deurmat krijg. Dus als overstappende klant, verlies je dat recht kennelijk ook en moet je opeens eerst een factuur betalen.

Dus ik wilde in eerste instantie dat ik alsnog sneller aanspraak zou kunnen maken op een andere telefoon, maar niets was mogelijk bij de meneer aan de telefoon tijdens het 1e telefoongesprek.

Op dit moment wilde ik niet eens meer klant zijn bij Vodafone en de aankoop terugdraaien, want ik heb toch recht op bedenktijd? Maar nee, die verloopt bij Vodafone gewoon al voor je het product hebt. Had ik maar rekening moeten houden met de overstaptijd wordt er dan gezegd.

Hoe dan ook voel ik me gepiepeld door Vodafone. Volgens de verkoper zou dit in mijn voordeel zijn, maar deze hele overstap is nu vooral gigantisch in mijn nadeel. Van contractvrij naar een contract van 2 jaar en niet de mogelijkheid om een nieuw toestel aan te schaffen. Ik heb een klacht verstuurd per mail, waar ik eerst een naar het lijkt een automatisch antwoord op heb ontvangen van Ebony, waarin totaal niet werd ingegaan de punten die ik maakte en de vragen die ik stelde. Daar heb ik op gereageerd met het verzoek mijn mail goed door te lezen en op de punten in te gaan. Waarop ik weer een soortgelijke reactie heb ontvangen van ene Eleny. Goh, toeval dat die namen zo op elkaar lijken, zal vast niet dezelfde persoon zijn.

Nu wil ik inmiddels helemaal niets meer te maken hebben met Vodafone, maar Vodafone verplicht het mij nu. Want ook al ben je nog zo ontevreden, Vodafone weigert om je los te laten als klant.

Ik heb daarop met KPN gebeld met de vraag of zij wat voor me konden betekenen of adviseren en op advies van KPN heb ik nogmaals gebeld met Vodafone, terwijl de meneer van KPN zo vriendelijk was om mij via een andere telefoon bij te blijven staan. In 1e instantie kreeg ik een dame aan de lijn die behulpzaam leek en mij leek te begrijpen. Zij zei in eerste instantie dat haar collega’s het mis hadden en dat de bedenktijd pas na activatie in zou gaan, maar na een kort overleg met een collega kwam ze daarop terug en veranderde de toon in het gesprek naar dat ik toch beter het contract had moeten lezen, dat ik beter had moeten weten dat de maand opzegtermijn ertussen zat, dat ik dan maar nee tegen de medewerker van Ziggo had moeten zeggen, dat niets van wat zij zei goed genoeg voor mij was. Uiteindelijk weten ze je uiteindelijk precies zo uit de tent te lokken dat je na een dag op en neer gebel en gemail ook nog eens boos en geirriteerd begint te worden. En dan hebben zij je natuurlijk precies waar je ze hebben willen, want jij bent de onredelijke klant, die maar alle voorwaarden had door moeten lezen. Ze zou het nog wel voorleggen als klacht, maar ik moest daar wel bij begrijpen dat ze het waarschijnlijk op de regels gaan gooien waarin Vodafone uiteindelijk toch altijd haar gelijk haalt.

Van menselijkheid is geen sprake, de bedenktijd is me ook afgenomen, want ik heb het product niet eens uit kunnen proberen. Mooi hoe dit soort bedrijven hun zakken vullen en hier uiteindelijk altijd weer mee wegkomen. Dat ze op deze manier willen vasthouden aan een klant die oprecht heel ongelukkig is met deze keuze, die uiteindelijk vooral in mijn nadeel bleek te zijn en niet in mijn voordeel zoals de meneer van Ziggo mij beloofde.

Moraal van het verhaal, stap niet over op Vodafone! Betaal liever wat meer aan KPN, voorkom je een hoop gezeur mee!

Ik wil geen klant meer zijn van Vodafone en ik wil dat de koop ongedaan wordt gemaakt zodat ik terug kan naar KPN.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AJVL2021