Klacht: Smartwatch van pols gegleden

op 29 september 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik ben gisteren mijn smartwatch Samsung Gear Fit 2 kwijtgeraakt. Gewoon tijdens het winkelen tijdens koopavond. Zoals gewoon heb ik hem die ochtend goed om mijn pols gedaan en de band goed dicht geklikt. Maar helaas…. Gedurende koopavond is het horloge van min pols afgegleden.

Al twee maal eerder sinds ik hem in bezit heb (juni 2017) is hij van mijn pols gegleden. Toen merkte ik dat gelukkig. Ik draag hem elke dag en maak de band (bewust) goed vast.

Nu lees ik op internet (wereldwijd) dat dat bij veel meer mensen gebeurd is en dat het dus heel goed mogelijk is dat de sluiting van de band wellicht een ontwerpfout is.

Als ik contact opneem meet een forum, dat vertelt iemand van Samnsung mij dat het mijn eigen schuld is omdat uit testen is gebleken dat de sluiting onmogelijk open kan gaan, zelfs als men er met een vol gewicht aan gaat hangen.

Ik denk echter dat het probleem zit in het feit dat het de horlogeband onder grote spanning wel dicht blijft zitten maar dat de band juist, als je deze op de normale manier sluit, loslaat. En dat is niet de bedoeling. Ik ben van mening dat ik mijn pols niet hoef af te klemmen om ervoor te zorgen dat het horloge om blijft. Hij moet gewoon op een goed aangesloten manier om de pols zitten.

Het was een verjaardagscadeau van mijn vriend dus ik vind het echt heel erg.

Als ik een nieuw exemplaar krijg (met een betere sluiting) of gewoon het geld terug

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

Reactie van de melder van de klacht vetinek

1 maand geleden - En dan toch nog een opmerking. Toen het horloge gekocht werd zat er de functionaliteit "find my gear" op. Als je dan het horloge kwijtraakt, zou je hem middels deze applicatie weer terug kunnen vinden. Je kunt zelfs middels deze applicatie je smartwatch locken of blokkeren of uitschakelen e.d. Ik heb dus geprobeerd om middels deze applicatie op mijn smartphone mijn smartwatch te tracken en terug te vinden. Toen dat niet lukte heb ik Smasung gebeld. Wat blijkt? Je kunt je smatwatch alleen maar terugvinden als deze dmv een bluetooth of wifi verbinding in verbinding staat met je smartphone. M.a.w.: als je hem op enkele meters buitenshuis verliest kun je hem helemaal niet meer terugvinden dmv de app "find my gear". En dat maakt gelijk ook de functionaliteit van blokkeren of wissen van je smartwatch overbodig, want je kunt daar alleen gebruik van maken als je weet waar je hem bent kwijtgeraakt binnen een cirkel van enkele meters. Verder gaf de klantenservice aan dat ik, omdat ik het horloge niet direct bij Smansung had gekocht, ik eerst naar het verkooppunt moest om te bekijken wat zij voor me zouden kunnen doen. Op het moment dat zij me dan weer naar Samsung zouden verwijzen, zou Samsung kijken wat ze voor me zouden kunnen doen. Volgens de medewerker van klantenservice waarschijnlijk erg weinig. Ik ben erg teleurgesteld.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vetinek