Klacht: Sliedrecht baanhoek & onprofessioneel personeel

op 25 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen zaterdag heb ik samen met mijn vriendin de laatste trein van Sliedrecht Baanhoek richting dordrecht genomen. Eenmaal op het station (rond 01:45) kwam ik erachter dat ik mijn OV thuiwas vergeten. Vervolgens wil ik een los kaartje kopen alleen is er op dit station geen kaartjes-machine. Ik voel me dus verplicht een nieuwe OV te kopen (7.50 + 10euro opwaarderen) terwijl een kaartje maar rond de 2euro was.

Omdat ik niet wilde zwartreizen heb ik dit toch maar gedaan en werden we inderdaad gecontroleerd door de conducteur.
Ik leg mijn verhaal uit aan hem omdat ik toch vind dat je je OV een keer kan vergeten en dat het vervelend is dat er geen machine op het station staat. De conducteur vond het terrecht dat ik een nieuwe OV moest kopen omdat ik mijn OV dan maar niet moet vergeten.

Ook vroeg ik of ik eventueel bij hem een los kaartje kon kopen maar dat kon ook niet. Hij zei dat ik geluk had dat ik een nieuwe OV had gekocht omdat ik anders een bekeuring zou krijgen.

Een automaat op dat station plaatsen of milder omgaan met mensen die een keer een OV kunnen vergeten. Ik vind het belachelijk dat je zowel bij de conducteur als of het station helemaal NIKS los kan kopen.

Ook vind ik dat ik niet normaal ben behandeld aangezien de conducteur deed alsof ik achterlijk was en het niet raar is dat er geen kaartjesmachine op het station staat en iedereen maar altijd zijn OV bij moet hebben.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 juli 2016 om 09:42 geantwoord

Beste Bowie,

Uit je bericht begrijp ik dat er op het station vanwaar je wilde vertrekken geen kaartautomaat staat. Omdat je je ov-chipkaart was vergeten, heb je hierom een nieuwe ov-chipkaart aangeschaft à 7,50. Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt.

Het is verplicht indien je reist, dat je in het bezit bent van een geldig vervoersbewijs. Indien je geen ov-chipkaart bij je hebt en deze niet meer op kunt halen, dan kun je een los ticket of een nieuwe ov-chipkaart aanschaffen, afhankelijk van het aanbod op jouw station. Je kunt eventueel het resterende saldo van de nieuwe kaart terugvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/hoe-vraag-ik-mijn-saldo-terug.htm

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

^NT
Webcareteam Arriva.