Klacht: Slechter dan slecht

op 18 juni 2021 over MegaDealShop in de categorie Computerwinkels

Online besteld en betaald bij Megadeelshop / Mijn Internetshop, cartridges. Deze zijn geleverd maar 2 stuks ontbraken en daarover géén enkele mededeling, gemaild en ‘de cartridges waren niet meer op voorraad’. Dit is dus gelijk al een wansprestatie. (INCIDENT 1)

Helaas had ik niet de goede cartridges besteld dus ik maakte gebruik van mijn herroepingsrecht en heb de cartridges terug gestuurd via (de goed verborgen) retourprocedure op de website. Op de website wordt geadviseerd om de cartridges AANGETEKEND op te sturen, kosten € 9,20, dit advies natuurlijk opgevolgd!

Online besteld en betaald bij Megadeelshop, nieuwe cartridges, en weer ontbreekt er een cartridge en weer géén enkele mededeling, gemaild en nu had Paul meerdere smoezen. Dit is dus gelijk weer een wansprestatie. (INCIDENT 2). Zonder overleg heeft Paul deze missende cartridge gecrediteerd want dat is in zijn voordeel want dan heeft hij géén verzenkosten.

De creditnota komt van de eerste geheel terug gestuurde bestelling, Paul heeft de verzendkosten niet overgemaakt, die zijn voor mijn rekening vind hij, dat gaat tegen de wettelijke regels in! (INCIDENT 3).

Hierover een mail gestuurd en Paul was kwaad, hij eiste nu ook dat ik de 2e bestelling terugstuurde en hij heeft het bedrag overgemaakt. Dit kan natuurlijk niet en is te zot voor woorden. Ik heb dan ook gemaild dat ik géén cartridges die ik gekocht en betaald heb terug stuur. (INCIDENT 4)

Paul vind dat hij géén wanprestatie heeft geleverd en vind dat hij maximaal € 7,20 verzenkosten voor de retourprocedure hoeft te betalen terwijl zijn website aangeeft om AANGETEKEND retour te sturen (€ 9,20).

Gelijk kreeg ik er een mail achteraan, dat nu hij het geld had teruggeboekt en ik de cartridges houdt, ik in gebreke ben gebleven met de betaling en dat hij stappen gaat ondernemen. Uiteraard heb ik het retour geboekte bedrag minus de aangetekende verzendkosten weer teruggeboekt op het nummer van de bank wat op de factuur staat, want Paul wilde zijn nummer van de bank NIET doorgeven omdat hij alles via Pay.nl doet.

Dan ben je naar mijn bescheiden mening niet goed bezig met 4 incidenten op rij. Daarmee is hij naar mijn mening het Webshop Keurmerk niet waardig en daar gaat dan ook een klacht naar Webshop Keurmerk toe alsmede naar Pay.nl. Nu lees ik in diverse reviews dat ik niet de enige ben met soortgelijke klachten over deze webshop.

Volgens de ACM mag ik geen overlast ondervinden van een retourlevering, nou ik ondervind alleen maar last. De mailwisseling is beschikbaar!

Conclusie: Paul houdt NIET van retouren (herroepingen) en Paul houdt ook niet van de ACM (wettelijke) regels.

Wanneer Megadealshop de wettelijk regels volgt en niet haar eigen regels maakt.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MegaDealShop

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MegaDealShop nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JBK22