Klacht: Slechte telefoon Galaxy J5 – Slechte garantie

op 06 juli 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik ben woest!

Altijd heb ik een Samsung Galaxy S3 gehad en deze is mij jarenlang zeer trouw geweest. Nu stelt Samsung mij ENORM teleur!

Op 31 maart 2016 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy J5 smarthphone gekocht bij de Kijkshop in Utrecht. Nu, slechts 14 weken later, is de camera van mijn telefoon kapot. Het is geen software probleem. Alles is al geprobeerd en gecontroleerd, mede o.a. door Samsung. Het is een hardware probleem.

Ik heb 24 maanden garantie op de telefoon. Ik ben naar de Kijkshop terug gegaan en kreeg daar te horen dat ik de telefoon ‘dan maar in moet leveren en deze tussen de 6 tot 8 weken kwijt ben en geen leentoestel kan krijgen’. WAT?
Hoe is het werkelijk mogelijk, dat anno 2016, men 6 tot 8 weken door het leven moet ZONDER telefoon?!?!?!?
Bovendien, mijn werk gaat o.a. via mijn telefoon. Erg noodzakelijk dus!

Ik krijg de keuzes:
1. OF een nieuwe telefoon aanschaffen (voor deze tijdelijke periode).
2. OF mijn telefoon elders laten repareren en zowaar een bedrag van ongeveer 80 euro betalen om de camera van mijn telefoon te laten repareren.
3. 6 tot 8 weken niet in het bezit zijn van een telefoon = GEEN OPTIE!

Geen telefoon in mijn bezit hebben, of deze telefoon houden zonder functionerende camera, zijn beide GEEN opties.
Dit gaat toch werkelijk nergens over?

Een telefoon van 3 maanden oud die nu al een defect heeft in een zeer belangrijke functie (de camera; de voornaamste reden waarom ik voor deze telefoon gekozen heb in de eerste plaats). Het lijkt mij dat ik een nieuwe telefoon hoor te krijgen zonder defect!
Dat gaat bij Apple zo en zelfs bij BlackBerry heb ik dit meegemaakt zonder enkel probleem!

De helpdesk van Samsung bellen gaat goed. Dan de dichtstbijzijnde Samsung storen proberen te bereiken; dat lijkt onmogelijk. Zeker 8 keer gebeld vandaag en geen gehoor of reactie ontvangen. Wat mij nu nog rest is een eventuele autorit naar de dichtstbijzijnde store OF de hoop op simpelweg een nieuwe telefoon zonder al teveel gedoe.

Een nieuwe Samsung Galaxy J5 telefoon!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KimvS