Klacht: Slechte reisleiding sunweb

op 13 september 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Van 1 september t/m 10 september ben ik samen met mijn vriendin op vakantie geweest naar Ibiza via sunweb. Bij aankomst werd onze bus toegewezen. Na een tijdje te hebben gewacht kwam er een meisje Esmee reisleiding van sunweb eraan gelopen. Ze heeft chaotisch en binnen 5 min het standaard praatje gehouden in de bus. Daarna vertrok ze weer en is ze niet mee gegaan in de bus naar de hotels. Dit is erg vreemd aangezien de buschauffeur alleen Spaans sprak en bij het uitstappen je geen idee had waar je heen moest lopen om je hotel te vinden.

De volgende dag hadden wij een een welkomsmeeting met Esmee hierbij kon ze slecht antwoord geven op onze vragen zoals hoever en hoe we moeten lopen naar playa d bossa of het ouwe gedeelte van Ibiza stad. Daarnaast gaf Esmee aan dat er geen kroegjes waren in Ibiza stad alleen de grote discotheken en barretjes die om 2 uur sluiten. Absoluut niet waar hier kwamen wij zelf achter de loop van de vakantie.

Daarnaast wist Esmee slecht het verschil tussen een nacht feest in club hi of een avond feest tot 12.00 in de ushuaia. Ze had ons daarom ook verteld dat we naar Armin van buuren gingen in de ushuaia ipv de hi. Nadat wij onze excursies hadden geboekt bij haar kwamen wij er achter dat wij 20 euro te veel hadden betaald bij haar. Opzich logisch omdat Esmee het persé uit haar hoofd wilde berekenen en geen rekenmachine wilde gebruiken. Hier moesten wij vervolgens weer erachteraan. Daarnaast ging ze zelf ook mee met een excursie (snorkel trip) waarbij ze totaal niet proactief was als reisleiding. Zoals een praatje maken met je andere mensen die deze excursie hebben geboekt of nog even terugkomend op het feit dat ze rekenfout had gemaakt. Ze zat als een dood vogeltje in de hoek en liet alles over aan de gene met wie ze ging duiken.

Wij kregen het idee dat Esmee een stagiaire was en niet een volledig opgeleiden reisleider. Wij hadden ook vernomen van een andere reisleiding dat er een stagiaire meedraaide in Ibiza en die ook volledig het werk deed. Wij hadden het idee dat het om Esmee ging. Zeer onprofessioneel zeker als dit zo is en niet verteld wordt.

Als er na mijn idee geen stagiaires worden ingezet en zeker niet alleen maar onder begeleiding bij een reis. Wij zijn verkeerd door haar ingelicht en ze was niet proactief in haar werk. Ze maakt fouten, logisch als het inderdaad een stagiaire is. Begeleid deze mensen want dit is onprofessioneel voor een reisorganisatie

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

1 jaar geleden - Beste mevrouw Nelis, Graag verstuur ik uw klacht door naar de juiste afdeling Customer Support. Hiervoor heb ik het boekingsnummer nodig. Zou u deze kunnen doorgeven. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Bericht van SunWeb

11 maanden geleden - Beste mevrouw Nelis, Wij vinden het vervelend om te lezen dat u ontevreden bent over onze hostess service ter plaatse. Om uw klacht af te kunnen handelen, en u een passende reactie te kunnen geven, hebben wij het boekingsnummer nodig. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze door te geven? Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 25 september 2017 om 15:51 geantwoord

Beste mevrouw Nelis,

Helaas kunnen wij uw klacht niet verder in behandeling nemen. Zonder boekingsnummer kunnen wij hier helaas geen navraag over doen en u geen terugkoppeling geven hierover. Mocht u toch willen dat deze klacht in behandeling wordt genomen dan kunt u een email sturen naar customersupport@sunweb.nl onder vermelding van uw boekingsnummer.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Linda.n