Klacht: slechte prestaties reparatiecentrum

op 28 mei 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

Voor de tweede keer op rij word ik geconfronteerd met een reparatieservice die een loopje neemt met klachten van de klant.
1. De eerste keer begaf de camera van mijn Sony Experia Z2 het. Toestel ingeleverd bij de KPN winkel. Personeel daar was overigens erg vriendelijk en behulpzaam. Het toestel was verzekerd voor schade. Reparatiebon werd aangemaakt en het toestel opgestuurd. Zou binnen 2 weken gerepareerd zijn. Na 3 weken ontving een een nieuw toestel. Het nieuwe toestel bleek een ander gerepareerd toestel dat zo goed gerepareerd was dat na 2 weken de camera niet meer functioneerde.
2. Bij verlenging van het abonnement dan maar overgestapt naar een ander merk (19 maart 2016). Een Samsung S7 Edge. Helaas viel die begin mei op een stenen vloer met als gevolg een barst van onder naar boven aan de achterkant van het toestel. Gelukkig was ook dit toestel verzekerd en het werd vanuit de KPN winkel opgestuurd op 6 mei. De klachtomschrijving was: Val-/stoot-/drukschade. Op het ontvangstbewijs stond “Binnen twee weken ligt uw toestel weer voor u klaar in de winkel”. Zolang dus de Xperia met de defecte camera maar gebruikt. Via een bonnummer kon ik de voortgang volgen.
6 mei: order registratie
7 mei: versturen naar servicecentrum
9 mei ontvangen in servicecentrum
10 mei: start onderhoud; klachtomschrijving: no power
18 mei: prijsopgave verzonden; klachtomschrijving: no power
18 mei: prijsopgave akkoord. Deze keer stond er ook een fotootje bij van één hoekje van het toestel
Op 20 mei uiterlijk zou het gerepareerde toestel dus voor mij klaar moeten liggen. Niet dus.
Op 21 mei bleek de status van de reparatie nog identiek aan die van 18 mei. M.a.w. het servicecentrum moet nog aan de reparatie beginnen !!!!!!!
Ik sta op het punt om nog twee telefoonabonnementen bij KPN voor 2 jaar te verlengen. Met deze slechte ervaringen heb ik steeds groter twijfel of ik dat wel via KPN moet doen.

1. Behoud het klantvriendelijke gedrag van uw winkelpersoneel. Erg goed.
2. Zorg ervoor dat reparaties uitgevoerd worden conform de afspraak en de belofte, zeker als die zwart-op-wit staan
3. Houd u aan de afgesproken tijd. Het zijn deze dingen die een klant doen besluiten om bij KPN te blijven of juist niet.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

Reactie van de melder van de klacht R.W.J.M.Appels

9 maanden geleden - Na tussenkomst van een (zeer attente !!!) medewerker van het KPN forum, diverse telefoontjes, en toezeggingen die niet nagekomen werden ontving ik enkele dagen nadat de beloofde 2 weken verstreken waren een bericht dat de reparatie vertraging had opgelopen. Daar was ik inmiddels ook al achter. Drie weken na inleveren van het defecte toestel wijzigde de status in het voortgangsoverzicht: men wachtte op goedkeuring voor de reparatie. Op 23 mei werd geconstateerd wat we al lang wisten: reparatie wordt te duur; er zou een nieuw toestel geleverd worden. Als probleemcode werd nog steeds 'no power' aangegeven. Ik zou vanuit de KPN vestiging waar ik het toestel had ingeleverd worden gebeld worden als het toestel daar klaar zou liggen. Dat telefoontje moet nog steeds binnenkomen. Op 28 mei ben ik de betreffende KPN vestiging binnengestapt met de mededeling dat ik mijn telefoon kwam ophalen. Het lag niet bij de klaarliggende artikelen. Wonder boven wonder bleek het toestel 'achter' wel aanwezig en 'was de vestigingsmanager er juist mee bezig'. Toeval ??? Het probleem met mijn toestel is (na ruim 3 weken) opgelost. Het probleem dat KPN heet vraagt meer tijd om opgelost te worden. Klacht.nl heeft mijn klacht bij KPN neergelegd. "Helaas neemt KPN jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl", kreeg ik van Klacht.nl te horen. Weer een gemiste kans van KPN om het eigen functioneren te verbeteren !!!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R.W.J.M.Appels