Klacht: Slechte organisatie + klantenservice

op 09 juni 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ongelofelijk. Nog nooit zo’n slechte organisatie + klantenservice meegemaakt.

Een paar maanden geleden heb ik een lidmaatschap aangevraagd, maar na een maand wilde ik deze weer opzeggen vanwege ontzettende slechte begeleiding. Ik had een lidmaatschap die maandelijks opzegbaar was. Ik heb vervolgens tweemaal een mail gestuurd naar Basic Fit, omdat ik na de eerste mail geen bevestiging heb ontvangen en omdat er toch geld van m’n rekening was afgeschreven. Dus nog maar een tweede mail. Daarna heb ik wederom geen bevestiging ontvangen en is er wederom geld van m’n rekening afgeschreven. Ik was al pissig, maar na volgend verhaal nog meer.

Om deze reden heb ik de klantenservice gebeld, waarna ik ene Shafnam aan de lijn kreeg die totaal niet klantvriendelijk op mij overkwam. Dat Basic Fit dat soort mensen aanneemt, is voor mij echt een raadsel. Toonde totaal geen empathie en bij deze wil ik hierbij ook een klacht tegen haar indienen. Door haar werd verteld dat ik na mijn tweede mail wel een bevestiging heb ontvangen, waarna ik zei dat ik die toch echt niet heb ontvangen. Vervolgens verteld ze nogmaals dat er toch echt wel een mail terug is verstuurd. Hey Shafnam, gaan we een welles nietes spelletje spelen of gaan we dit probleem oplossen? Sjongejongejonge. Dan nog is het de vraag waarom er nog steeds maandelijks geld van m’n rekening wordt geschreven, wat ik nu dus elke keer zelf moet terugboeken. Daar zou ik heel graag een antwoord op willen ontvangen omdat ik die van Shafnam niet heb gekregem.

Mij zul je in ieder geval nooit meer terugzien bij Basic Fit en dit zal mijn netwerk ook zeker te horen krijgen. Stelletje afzetters.

Neem geen mensen aan die niet weten hoe ze klantvriendelijk kunnen zijn + Als er geen geld meer afgeschreven wordt en mijn lidmaatschap beëindigd is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 10 juni 2016 om 10:56 geantwoord

Beste Farrah,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen dat het zo is gelopen.

Als ik jouw lidmaatschap bekijk, zie ik dat jij op 24-3-2016 kenbaar hebt gemaakt jouw lidmaatschap te willen beëindigen.

Op 8-4-2016 hebben wij jouw opzegging bevestigd per mail, erg vervelend als jij deze bevestiging niet hebt ontvangen.
Deze bevestiging kan ook in jouw ongewenste postvak terecht zijn gekomen.

Met een opzegtermijn van 30 dagen is jouw einddatum 24-4-2016.

Echter heb jij de incasso van april zelf gestorneerd, verder zijn er geen betalingen meer voldaan door jou.

Omdat er geen betalingen meer zijn voldaan zijn er aanmaningskosten in rekening gebracht wat betreft de laatste maand april.

Op 6-6-2016 hebben wij de 24 dagen van april + aanmaningskosten geïncasseerd.

Nu ben jij bij met alle betalingen en hoef jij niks meer te voldoen aan Basic-Fit.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik wens je verder een fijn weekend toe.

Levi van Basic-Fit.

Alle klachten die gemeld zijn door FFK