Klacht: Slechte kwaliteit en nog slechtere klantenservice

op 12 april 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

1 september 2013 hebben wij een grote vergissing gemaakt: het kopen van een bed van Swiss Sense. Een pijnlijke conclusie voor een merk dat zich zo nadrukkelijk als kwaliteitsmerk profileert.

In onderstaande even een relaas tot op heden:

Aanschaf bed en aan verwanten; investering: € 3.200

Verkeerde bed afgeleverd bij eerste order én bestelde dekbedhoes niet meegeleverd. Ook zonder bericht te hebben gekregen, bleek filiaal Amstelveen te zijn gesloten.
Verschillende telefoontjes moeten plegen en mailtjes moeten sturen, en zelfs een bezoek moeten brengen aan een filiaal, om een omruil van het bed gerealiseerd te krijgen.
Uiteindelijk bleek het bed allang niet meer in het assortiment te zitten en is simpelweg een ander model gestuurd.
Ondanks de irritatie en teleurstelling rondom de afwikkeling hebben we toch besloten een ander bed te bestellen. Nota Bene: een duurder bed! Extra investering onzerzijds: € 400

Topper te klein

Nieuw geleverde topper opnieuw te klein en tevens van een andere mindere kwaliteit; matraskernen bleken niet goed te matchen met topper

3e topper uitgekozen in winkel in combinatie met nieuwe matraskernen; duurdere topper: extra investering onzerzijds € 400.

Rode draad in de 3,5 jarige relatie met Swiss Sense:
Klantgerichtheid is 0,0: er heerst een structureel wantrouwen richting de klant: onnoemlijk veel mailtjes, telefoontjes en filiaalbezoeken nodig om gelijk te krijgen.
Opvallend is dat bij een bezoek van de servicemonteur wij steeds in het gelijk werden gesteld.

Ingeschat aantal bezoeken thuis voor controle en/of omruil: 10 > vaak vrij voor moeten nemen

Swiss Sense blijkt niet in staat de problemen afdoende op te lossen.

Door de verkeerde matrassen en/of topper slaapt mijn vrouw incidenteel in het bed door de ontstane rugklachten.

Lange levertijden

Uitsmijter:
I.v.m. aanhoudende rugklachten heeft mijn vrouw eind 2016 een bezoek gebracht aan filiaal Amsterdam Z-O. De matraskern bleek veel te hard voor iemand met een gewicht < 60kg, aldus de verkoper, Dus….: weer een omruil van de matraskern

Zoals gebruikelijk wederom lange levertijd: vandaag 22 maart 2017 (ruim 3 maanden later)

Last but not least: de service monteur constateerde dat de slechts 7 maanden oude topper waar wij € 400 extra voor hebben betaald, in zeer slechte staat verkeerd (‘verhaard’ en vulling komt los van hoes)

Dat laatste feit is wat ons betreft de spreekwoordelijke druppel in een 3,5 jaar durend proces vol teleurstelling. Om het kort en bondig te houden: wij willen onze totale investering terug: € 4.000. Wij hebben Swiss Sense 3,5 jaar lang de kans gegeven. Maar de slechte kwaliteit van de producten, en met name, de erg beperkte klantgerichtheid, geven ons helaas geen andere mogelijkheid.

Geld terug!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 25 juli 2017 om 10:19 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Talisman