Klacht: Slechte fotoservice

op 11 oktober 2017 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Ik heb een wegwerpcamera ingeleverd bij de Hema fotoservice in Groningen. Nou zijn wegwerpcamera’s niet de beste camera’s wat ik weet maar het is wel leuk. Ik heb de camera in geleverd bij de Hema en een week later de foto’s opgehaald. Hier heb ik 5,15 voor betaald (ontwikkelkosten). De foto’s heb ik thuis pas bekeken omdat dat handiger was.
Thuis kwam ik erachter dat ik maar 10 van de 27 foto’s heb gekregen. Op de negatieven die erbij zaten waren 11 foto’s te zien. Ik heb er dus 1 sowieso niet gekregen.
Ik ben gister met een vriend terug gegaan naar de Hema en heb het probleem hier neergelegd, omdat ze allereerst al niet reageren op hun klantenservice.

Bij de kassa in de Hema zeiden ze dat er heel veel foto’s overbelicht waren (alle foto’s zijn binnen gemaakt met niet al te veel licht dus dat leek mij al vrij onwaarschijnlijk). Mijn vriend vroeg toen hoe dat kan, wat ik een vrij logische vraag vond. De kassamedewerker wist dit niet maar zelfs na mijn subtiele hints over het geld wilde ze mij mijn geld niet terug geven. Ik heb namelijk meerdere malen gezegd dat ik 5,15 wel erg duur vind voor maar 10 van de 27 foto’s. Zij bleef hier op volhouden dat dit ontwikkelkosten zijn. Ik ga nooit meer naar de Hema met mijn wegwerpcamera.
Een vriendin van mij heeft ook al slechte ervaringen met de Hema. De volgende keer ga ik mooi naar de Kruidvat.

Ik had liever mijn geld terug gehad dan een dom praatje waar ik achteraf niks aan heb gehad! Ik vind het ook raar dat er niet bij wordt vermeld dat het heel weinig foto's zijn (ik begrijp namelijk uiteraard dat ze niet naar de foto's kijken).
De volgende keer mogen ze wel wat klantvriendelijker zijn. Vooral als je kijkt naar het aantal klachten.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Merel Wierenga