Klacht: Slechte bezorging en communicatie

op 11 januari 2014 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik was me zelf aan het afvragen waar mijn pakketje van ebay bleef. Uiteindelijk ben ik op ebay gaan kijken en toen zag ik dat mijn pakketje sinds vrijdag op het postkantoor lag. Althans er stond op ebay ‘Addressee not available – Addressee advised to pick up the item’. Goed, dan bel ik maar naar het postkantoor. En ja hoor, daar lag mijn pakketje. Ik wist nergens van. Is het niet de bedoeling dat de bezorger een briefje achter laat?

Dit is niet de eerste keer dat er iets mis is gegaan.

Enkele maanden geleden ben ik een pakketje ‘kwijt geraakt’ door PostNL. Ik was de gehele dag thuis en zie ineens in de pakket app staan dat een pakketje thuis bezorgd was.. maar er was niemand geweest. Er lag wel een briefje met huisnummer 7 op het briefje. Maar daar lag geen briefje. En mijn buren gaan echt niet mijn pakketjes jatten. Dezelfde dag nog meteen PostNL gebeld en ze konden mij niet helpen want ja, via de scan was het bij mij bezorgd. Wat niet zo was, en volgens het briefje lag het bij de buren. Maar het pakketje was verdwenen en ik moest van PostNl maar contact op nemen met de verzender terwijl PostNL het pakketje in hun handen heeft gehad. Erg vreemd, ik was dus mijn geld en pakketje kwijt.

Ook gebeurd het heel vaak dat er huisnummer 16 op het briefje staat en het dan bijv bij huisnummer 5 ligt en ik zelf maar moet gaan raden oke, waar ligt het. Maar wachten tot het huisnummer die hem wel heeft het even langs komt brengen.

Schandalig dit.

PostNL moet beter communiceren. Voortaan een naam en handtekening achter laten op het briefje zodat je weet wie je pakketje heeft achter gelaten. Strenger zijn over dit soort vermiste pakketjes en niet de klant het zelf maar laten uitzoeken.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Wilt u met ons contact opnemen via Twitter @PostNL, Facebook.com/PostNL of kijk op onze website www.postnl.nl. Hier vindt u ook de overige contactgegevens van onze klantenservice.

Heeft op 10 december 2014 om 11:06 geantwoord

Geachte klant,

Sinds 1 november neemt PostNL ook de klachten in behandeling die op de site van Klacht.nl worden ingediend.

Omdat uw klacht al lange tijd geleden is geplaatst, gaan wij ervan uit dat deze verouderd is of op een andere wijze al is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van PostNL beoordeeld.

Heeft op 10 december 2014 om 20:39 geantwoord

Ondanks dat deze klacht oud is. Is mijn klacht niet opgelost. Ik heb vaak zat een klacht moeten plaatsen over hetzelfde onderwerp. Ook heb ik afgelopen weekend een klacht gehad. Die door jullie klantenservice aan de telefoon en door jullie email klantenservice NIET is geholpen. Social media via twitter wat dat betreft wel. Ik ben nog nooit zo goed en vriendelijk geholpen. Ik krijg altijd het zelfde standaard verhaaltje van jullie. Maar de mensen via twitter gingen een onderzoek starten. Bizar dit. Ik vind nog steeds dat jullie post bezorgers beter moeten communiceren zoals ik hiervoor ook al vermeld had.

Alle klachten die gemeld zijn door Ritsy