Klacht: Slechte afhandeling beëindiging Alles in 1 pakket

op 12 augustus 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Via de verhuisservice en aan Ziggo begin juli de beeindiging van ons abonnement Alles in 1 pakket doorgegeven. We waren al lange tijd niet meer tevreden over hun diensten en omdat we gingen verhuizen, hebben we direct aangegeven niet langer meer gebruik te maken van de diensten van Ziggo. Het abonnement zou 18 juli stop gezet worden. Alleen het telefoonabonnement zou een week eerder worden beëindigd, omdat wij bij een andere provider werden aangesloten.
Ik heb zelfs 2x gebeld en gevraagd of alles goed was doorgegeven en of alles netjes volgens hetgeen wij hadden aangegeven ook verwerkt zou worden. Er is zelfs nog teruggebeld door een medewerker van Ziggo, om te melden dat de telefoon eerder werd beëindigd en dat per 18 juli radio/tv en internet dan zou worden beëindigd.Het zou allemaal in orde zijn en netjes worden afgehandeld. Volgens afspraak hebben wij ook het modem en 2x (bruikleen) tv kastjes retour gezonden. De waarborg kosten hiervan zouden dan binnen enkele weken worden overgemaakt.
Afgelopen donderdag 11 augustus heb ik gebeld en gevraagd wat de stand van zaken betreft de waarborgsom was. Na 10 a 15 minuten wachttijd wordt er eindelijk opgenomen. Het bandje meldt dat de gesprekkosten per gesprek op kunnen lopen tot €45,- per gesprek!
Ik kreeg te horen dat er in hun systeem stond dat het abonnement per 18 juli was beëindigd, maar ook dat deze nog doorliep en er weer een nieuwe factuur voor de volgende maand klaarstond! In het systeem kon hij wel zien dat wij het pakket wat in bruikleen was ook hadden teruggestuurd en dat zou dan ergens in september wel een keer verrekend gaan worden.
Ik heb gezegd dat ik de factuur niet betaal en laat storneren en heb aangegeven dat ik het bedrag van de waarborgsom a € 45,- ook per direct teruggestort wil hebben. Niet mijn fout!
Door nalatigheid van Ziggo moet de klant hieronder lijden?????
Ik heb ook aangegeven dat ik een tegemoetkoming reëel zou vinden, vanwege hun nalatigheid en tot 3x toe de moeite hebt genomen om te informeren over de stand van zaken (tijd en energie in moeten stoppen) en de gemaakte belkosten, die volgens hun bandje wel kan oplopen tot € 45,- per gesprek! Volgens de medewerker was dit een fout bandje en zou hij dit laten herstellen. Erg vaag.

Op dezelfde dag krijg een mail met de bevestiging beëindiging van het abonnement met ingang van 11-8-2016 (terwijl er 18 juli in het systeem staat en dit ook is beaamd)!!!!!!
U snapt dat wij zeer ontevreden zijn over Ziggo en niet voor niets zijn overgestapt naar een andere provider.

- Dat de onterechte facturatie per onmiddellijk wordt stopgezet/beëindigd.
- De waarborgsom zsm wordt teruggestort
- En een vergoeding van € 50,- voor de gemaakte kosten en al het
ongemak.