Klacht: slecht geadviseerde apparaten

op 05 augustus 2018 over Schoonenberg in de categorie Zorghulpmiddelen

Purmerend 5-8-2018
Geachte heer,mevrouw
Op 21-11-2017 heb ik op aanraden van de audicien bij de firma Schoonenberg een set Phonak hoortoestellen van het type Bolero Q70-sp sandalwood aangeschaft (zie bijlage)

De toestellen moesten gezien mijn werk aan een aantal criteria voldoen nl:
1)vochtbestendig want mijn werk is altijd buiten dus ook in de regen
2) zweetbestendig ik transpireer behoorlijk daardoor kan er zweet in de apparaten komen
3) goede verstaanbaarheid ook in lawaaiige omstandigheden zoals in en om de vrachtwagen
4) goed kunnen horen wat er om me heen vooral achter me gebeurd zoals verkeer aan horen komen

Deze punten heb met de audicien besproken en volgens hem was dit het ideale toestel voor deze omstandigheden en het beste geschikt voor mijn situatie.
Helaas moet ik constateren dat dit allesbehalve het geval is, ik zal mijn klachten op een rij zetten.

1) Vochtbestendigheid is 0,0 als er een paar druppels regen inkomen stop het toestel met werken en slaat volledig dicht dan moet het eerst open zetten batterij eruit en laten drogen dan pas werkt het weer. Dit is voor mij geen optie omdat als ik bij de vrachtwagen bezig ben met laden kan ik niet mijn werk stoppen om de toestellen binnen te gaan leggen om te drogen dan hoor ik niet wat er om me heen gebeurd en mag ik niet meer werken, en kan ik naar huis gestuurd worden.
2) Zweetbestendig 0,0% als er een paar druppels zweet in komen geeft het toestel een foutmelding (gaat piepen of de batterij leeg is ) dan moet ik het open doen batterij eruit deze droogmaken terugplaatsen en weer opstarten dan heb ik dezelfde situatie als boven
3) De verstaanbaarheid in lawaaiige omstandigheden is ook 0,0% ik hoor het niet als iemand achter mij wat zegt en hoor ook niet als er verkeer aankomt dus is mijn veiligheid in het geding, in de vrachtwagen kan ik mijn collega nauwelijks verstaan tijdens het rijden.
4) Ik heb de Phonak com pilot erbij aangeschaft maar het schakelen tussen de programma’s gaat vaak zeer moeizaam soms moet ik 3 tot 4 keer schakelen voor er wat gebeurd. In supermarkten en universiteiten kan ik helemaal niet schakelen en wordt het volume van het toestel helemaal dicht gezet zodat ik niets kan verstaan, dit zou volgens mij door invloed van draadloze netwerken komen maar volgens de audicien is dat onmogelijk en reageren de toestellen daar niet op. Wel raar dan want als ik naar buiten loop werkt alles weer normaal en kan ik ook weer schakelen tussen de 2 programma’s.

Ik heb over deze klachten al contact gehad met de klantenservice van schoonenberg het antwoord wat je dan krijgt is ga maar naar de winkel maak maar een afspraak dan kunnen we ze opsturen maar dat is voor mij absoluut geen optie want daar heb ik ze niet voor gekocht en zonder mijn hoortoestellen hoor ik niets dus kan ik wel thuis blijven en leentoestellen is ook geen alternatief want die zijn niet op mijn gehoorverlies ingesteld. Al met al doen deze toestellen niet wat ik er van had mogen verwachten, ik richt me tot u als fabrikant omdat Schoonenberg nooit van service heeft gehoord, graag hoor ik van u wat we aan deze zeer vervelende situatie kunnen doen. Mij lijkt met het beste om de huidge toestellen om te ruilen voor een set die wel voldoet aan wat ik nodig heb graag hoor ik zsm van u wat de mogelijkheden zijn want zo kan het niet doorgaan.
Vriendelijke groet
Martin Adema
Koggenland 97
1447CC Purmerend
0642903246

Ik ben tevreden als ik een nieuwe set hoorapparaten krijg die wel doen wat ze moet doen en niet steeds uitvallen maar de firma Schoonenberg geeft niet thuis en stuurt je naar de winkel om ze op te laten sturen maar dat kan niet want ik heb ze nodig anders kan en mag ik niet werken bovendien heeft dit geweldige bedrijf geen koopavond en op zaterdag op zijn bestaat niet bij ze

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schoonenberg

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Schoonenberg in behandeling genomen

Bericht van Schoonenberg

3 maanden geleden - Klacht is in behandeling. Afspraak gemaakt in expertisecentrum Amsterdam

Reactie van de melder van de klacht 19martinadema60

3 maanden geleden - Schoonenberg doet te makkelijk als je hoortoestellen stuk zijn net alsof je het hebt over een paar oorbellen maar het gaat om protheses die je heel hard nodig hebt,en het is veel te moeilijk om een afspraak te maken in een winkel van Schoonenberg dat kan wel een paar weken duren, dan moet je maar op het inloopspreekuur komen tussen 16.00 en 17.00 maar dat moet maar net kunnen of je moet daar maar net tijd voor hebben. Het zou beter zijn om een groot service center te hebben met meerdere audiciens ipv zoveel winkels die toch geen tijd hebben of waar geen audicien aanwezig is dan kunnen ze ook open op een avond en de zaterdag want ze werken nu al zoveel uren per week dat open op koopavond of zaterdag niet mogelijk is

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Schoonenberg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Schoonenberg

Heeft op 03 september 2018 om 11:18 geantwoord

Geachte heer Adema,
Het spijt ons te horen dat u het gevoel heeft dat wij het niet serieus nemen wanneer uw toestellen defect zijn. Dit is uiteraard niet de bedoeling.
De winkel op de Churchillaan zal u zo goed mogelijk verder helpen op de geplande afspraak.
Uw tip betreffend een service center zal meegenomen worden, hartelijk dank voor het meedenken.

Magda Schoonenberg Hoorcomfort Klantcontact

Heeft op 06 september 2018 om 19:18 geantwoord

Eerst maar zien of mijn toestellen nu doen waar ik ze voor nodig heb dan praten we verder

Alle klachten die gemeld zijn door 19martinadema60