Klacht: Situatie Gorinchemse brug

op 11 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo,

Er zijn nogal wat problemen met de Brabant-liners die over de Gorinchemse brug moeten rijden.
Vanochtend (om 11:40) wilde ik vanuit Nieuwendijk met de bus naar Utrecht rijden. Deze bus kwam niet opdagen. De volgende bus (20 minuten later) reed wel, maar bij Sleeuwijk (Tol oost) reed hij geheel onverwacht zonder iets te melden ineens terug om vervolgens via Zaltbommel naar Utrecht te gaan. Halverwege werd de buschauffeur gevraagd hoe laat we ongeveer in Utrecht zouden aankomen, maar deze antwoordde nors dat hij geen idee had.

Naast het feit dat we meer dan een half uur om moesten rijden, was het erg vervelend dat niemand wist hoe lang het daadwerkelijk zou duren. Hierdoor was ik te laat voor mijn afspraak. De rest van de week moet ik vanaf nieuwendijk naar Gorinchem reizen, dit is een kleine afstand die vanaf vandaag ineens een stuk langer is.

Ik snap dat de situatie met de Gorinchemse brug voor Arriva ook erg vervelend is, maar ik hoop dat jullie
ervoor kunnen zorgen dat de buschauffeurs de passagiers beter inlicht. Daarnaast zou het erg fijn zijn als er een alternatief wordt geboden gedurende de reparatie van de brug (eventueel kleinere bussen, buurtbussen etc.?). De enige andere optie is met de veerpont, maar dit is erg prijzig.

Ik hoor graag van u.

Vera Wuijten

Ik ben tevreden als passagiers beter ingelicht worden voordat de bus een flink stuk omrijdt (de mogelijkheid krijgen om dan nog uit te stappen), maar helemaal fijn zou zijn dat er een alternatief wordt gevonden. Een half uur reistijd extra terwijl ik normaal gesproken een kwartier in de bus zit, is natuurlijk niet maanden vol te houden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 oktober 2016 om 20:43 geantwoord

Beste Vera,

Begrijpelijk dat je er van baalt dat je over een klein stukje reizen, nu veel langer doet. We adviseren je inderdaad om rekening te houden met een langere reistijd.

Wij beseffen dat de overmachtssituatie veel ongemak geeft.
Er is een aangepaste dienstregeling gemaakt voor de buslijnen 120, 121, 400, 401 en 402 als gevolg van de stremming van de Merwedebrug. Deze kun je hier:
https://www.arriva.nl/consumenten/over-arriva/nieuws/aangepaste-dienstregeling-buslijnen-120-121-400-401-en-402-als-gevolg-van-stremming-merwedebrug.htm vinden. Met deze aangepaste dienstregeling borgen wij zo goed als mogelijk de dienstregeling in West- en Oost-Brabant.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door VWuijten