Klacht: verkeerd melding van Simpel over verhoogd mobiel internetgebruik gedurende de afgelopen 4 dagen.

Venus op 01 maart 2024 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik was geschokt toen ik vandaag hoorde dat er volgens Simpel 2000MB was uitgegeven gedurende 4 dagen van 12 tot 16 februari. Ik heb de mobiel de afgelopen 4 dagen niet zo lang gebruikt voor 2000 MB, dit is niet realistisch. er is een fout opgetreden in hun systeem, omdat ik er zeker van ben dat ze mobiel niet zo lang hebben gebruikt. Ik vroeg hen om dit te verifiëren, omdat ze altijd toenemen om klanten een grotere bundel te laten krijgen. Dit is bewust een verhoogd aantal. Anders moet ik mijn abonnement bij Simpel afsluiten. Ik had geen tijd om het zo snel uit te geven.
Ik ben erg overstuur en dien een klacht in, omdat het niet aardig is om dat tegen de klant te doen om hem een hoger abonnement te laten nemen. Ik heb hulp nodig om dit op te lossen

Gewenste Oplossing:

Wanneer ze hun fout zullen corrigeren en mijn mobiele internetuitgaven in mijn account in hun systeem zullen bijwerken, omdat het verkeerd is dat er in 4 dagen 2000 MB is gebruikt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

9 maanden geleden - Beste Venus, Vervelend dat je onbewust verbruik hebt gemaakt. Het verbruik is geregistreerd door je simkaart en heeft plaatsgevonden. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Ik kan je wel enkele tips geven om dit te controleren op het toestel en dit verbruik te verminderen. Indien de mobiele data aanstaat op het toestel kan het, afhankelijk van de instelling, altijd verbinding maken met het internet. Dit noemen we ook wel sluipverbruik. Hierbij kan je denken aan automatische updates, bijwerken van apps en/of het binnen halen van gegevens, berichten en/ of e-mails, bijvoorbeeld. Om dit verbruik tegen te gaan kan je wat aanpassen in de instelling van het toestel zelf. Je hebt namelijk de mogelijkheid om automatische updates uit te zetten of alleen toestemming te geven wanneer het toestel met het WIFI netwerk verbonden is. Óók kan je het verversen van apps op de achtergrond uitschakelen. De telefoon zal dan niet meer zo vaak de apps bijwerken en/ of berichten binnen halen. Wij begrijpen dat je hierover duidelijkheid wenst. Vanwege privacy kunnen wij echter niet inzien waaraan je internet verbruikt. Om meer zicht te krijgen in uw verbruik je verder een 'Data manager app' downloaden. Fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Laila Simpel

Reactie van de melder van de klacht Venus

9 maanden geleden - Het is allemaal een algemene uitleg, niemand gebruikt de telefoon, ik verwijder zelfs de simkaart en deze wordt nog steeds weergegeven als internet wordt gebruikt. Hoe kan dat? Ik heb de gegevens gecontroleerd en er staat dat ik op 16.02.24 internet heb gebruikt voor 100 EUR. Ik was de hele dag aan het werk van 07.00 uur tot 18.00 uur en het is niet toegestaan om mobiel te gebruiken op het werk. het is fysiek niet mogelijk om zoveel internet te gebruiken als de telefoon uitstaat. Daarom zei ik iets verkeerds in je systeem. Controleer daar de technische problemen. Je raakt één voor één alle klanten kwijt als je gewoon zegt dat je vanwege de privacy de details kunt geven. Ik vraag niet om privégegevens, ik vraag alleen of u de technische kwestie wilt controleren, aangezien dit onzin is. Mobiel is uitgeschakeld, maar u brengt kosten in rekening bij klanten. Ik ben niet tevreden met uw uitleg.

Bericht van Simpel

9 maanden geleden - Beste Venus, Het is nogmaals begrijpelijk dat u meer duidelijkheid wenst, maar wegens de privacywetgeving is dit voor ons niet mogelijk. Ook niet op uw verzoek. Stelt u zich eens voor dat alle telecomproviders van al hun klanten konden inzien op welke websites zij precies zijn geweest en welke downloads er precies allemaal hebben plaatsgevonden. Dat zou schending van privacy zijn. Wij krijgen alleen het aantal data te zien dat er verbruikt is, niet de inhoud van die data. U geeft daarnaast aan dat het niet mogelijk is om zoveel te verbruiken en er technische problemen zijn. Maar er is geen sprake van een technisch probleem. Het verbruik wordt direct vanaf uw simkaart geregistreerd. Zonder verbinding kan de simkaart geen verbruik registreren en daarvoor kosten. Dit wijst erop dat mobiele data niet (goed) heeft uitgestaan. Desondanks een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Laila Simpel

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 08 maart 2024 om 09:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Venus

Heeft op 10 maart 2024 om 20:25 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Laila, bedankt, maar Ik vraag niet om mij te vertellen wat ik op internet gebruikte. Ik open Instagram af en toe alleen vanaf mobiel. Mijn vraag was waarom je, als de mobiele telefoon was uitgeschakeld, internet bleef opladen. Waarom toen niemand de mobiel gebruikte, internet werd weergegeven als gebruikt.

Alle klachten die gemeld zijn door Venus