Klacht: Simpel.nl oftewel Simpel opgelicht.nl

Absix01 op 17 december 2013 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dochterlief heeft sinds vorige maand een Simpel abonnement. Bij haar vorige provider gebruikte ze 75Mb data per maand maar nu bij simpel heeft ze in 2 weken al 134Mb gebruikt. En nee ze heeft niets in haar internet gedrag veranderd. Zit waar mogelijk op de WiFi en gebruikt de data eigenlijk alleen voor whatsapp en snapchat.

Nu heb ik de gegevens bij simpel bekeken en daar zie je soms 10, 15 en zelfs 75Mb per dag staan. Haar telefoon nagekeken en die geeft aan dat er via de mobile data in deze 2 weken 4,4Mb gebruikt is.

Met Simpel gebeld en na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn. Hij gaat het even na kijken en weer bijna 10 minuten later komt hij terug.

De 134Mb klopt wel als verbruik was de conclusie dus nogmaals uit gelegd dat de telefoon 4,4Mb aangeeft. Krijg ik als antwoord dat de telefoon niet klopt. Nogmaals uitgelegd dat ze niets in het gedrag heeft veranderd en de meeste tijd via WiFi is verbonden. Krijg ik als antwoord dat ze het echt heeft verbruikt.

Conclusie: De nieuwe telefoon is niet in orde en mijn dochter liegt volgens de medewerker van Simpel.

Mijn Conclusie: Begin SIMPELweg niet aan SIMPEL

Gewenste Oplossing:

Met een verklaring voor de verbruikte Mb's met de tijden erbij.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Simpel beoordeeld.

Absix01

Heeft op 17 december 2013 om 12:35 geantwoord

Wel er is slechts 1 probleem met uw onderwater en automatisch overgaan naar wifi theorie.
Als ze thuis is of ergens komt met wifi zet ze haar mobile data verbinding uit.
Daarbij heeft ze het zelfde toestel als bij haar vorige provider en daar hadden ze geen last van onderwater update's
Bij haar vorige provider gebruikte ze nog geen 75Mb per maand en bij jullie zit ze na 2 weken al op de 150Mb maar ze heeft niets veranderd aan haar internet gedrag.

Simpel

Heeft op 17 december 2013 om 13:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Vervelend dat u deze negatieve ervaring heeft.
Wat ik u wel kan garanderen is dat het niet mogelijk is om bij de ene provider meer te gebruiken dan bij de andere provider. Wij kunnen niet meer MB’s meten in gebruik dan een andere provider. Wij ronden gebruik binnen de bundel ook niet af.
Buiten het feit om dat we niet meer gebruik kunnen meten dan een andere provider, kunnen we ook niet gebruik meten dat er niet geweest is. Het enige verschil in gebruik kan hem zitten in het type telefoon dat iemand gebruikt.
Sommige telefoons maken regelmatig contact met het netwerk om ‘onder water’ updates op te halen. Dit gebeurt de hele dag door, ook als het toestel op dat moment niet gebruikt wordt. Het klinkt mij alsof dit het verschil is. Wellicht maakt het toestel niet telkens automatisch contact met WiFi zoals uw dochter gewend is waardoor het toestel via mobiel internet een aansluiting maakt. Vaak springt de connectie van WiFi naar mobiel internet over, en weer terug.
De oplossing die u vraagt is in verband met privacy niet mogelijk. Wij meten niet op welke manier iemand van het internet gebruik maakt, alleen de connectie en het aantal MB’s dat wordt verbruikt. Deze samenvatting wordt altijd rond 0.00 aan het einde van de dag op het verbruiksoverzicht weergegeven.
Wat u wel kunt doen is de toegang tot internet via de instellingen op uw toestel blokkeren, zodat er alleen connectie gemaakt kan worden met een WiFi netwerk. (en de verbinding dus niet over kan springen naar het mobiele internet)
Hopelijk heb ik u zo een duidelijke uitleg gegeven.

Met vriendelijke groet,

Simpel klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - leuk zo een onderwater update theorie maar probleem niet opgelost hoor. Beetje voorbarig van Simpel om dat er al neer te zetten

Bericht van Simpel

9 jaren geleden - Beste klant, De updates worden door zelf geïnstalleerde applicaties verzonden, niet door de provider of het toestel (behalve bij nieuwe software wat u kunt downloaden). Als uw dochter bijvoorbeeld meer applicaties heeft geïnstalleerd vinden er ook meer updates plaats. Nogmaals, het is technisch niet mogelijk om meer MB verbruik te meten dan andere providers, en ook geen verbruik dat niet plaatsgevonden heeft. Hieronder vindt u een overzicht van het geschatte verbruik van internet per activiteit: 1 tekst email = 20 kb 1 foto, bestand, of document = 500 kb 1 web pagina = 180 kb 1 minuut gebruik maken van een app = 3 mb 1 minuut een game spelen = 3 mb 1 minuut streaming muziek = 1 mb 1 minuut streaming video = 3 mb Zoals u ziet kost elke activiteit al snel meer internet (en is het verbruik per activiteit erg verschillend), en wij kunnen enkel zien dat er verbinding is geweest met mobiel internet en hoeveel er verbruikt is, maar niet welke activiteit heeft plaatsgevonden. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Simpel klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Wel er is slechts 1 probleem met uw onderwater en automatisch overgaan naar wifi theorie. Als ze thuis is of ergens komt met wifi zet ze haar mobile data verbinding uit. Daarbij heeft ze het zelfde toestel als bij haar vorige provider en daar hadden ze geen last van onderwater update's Bij haar vorige provider gebruikte ze nog geen 75Mb per maand en bij jullie zit ze na 2 weken al op de 150Mb maar ze heeft niets veranderd aan haar internet gedrag.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Dus jullie zeggen het volgende "1 minuut gebruik maken van een app = 3 mb" Dat zou dus bij 500Mb betekenen 166.6 minuut een app kan gebruiken. Als je dat terug rekent naar dagen is dat 5.5 minuut per dag. Bij haar oude provider had ze 75Mb per maand en volgens jullie theorie zou dat betekenen dat je 25 minuten per maand een app kunt gebruiken. Oftewel 0,8 minuut per dag. Zij heeft daar veel meer whatsapp, snapchat gebruikt dan 0,8 minuut per dag. Ik probeer het nog 1 keer uit te leggen. Dit hogere mobile data verbruikt doet zich alleen voor bij Simpel. Haar eerdere provider vodafone en mijn eigen provider KPN hebben daar geen last van. Jullie komen alleen maar met theorieën zonder naar bovengenoemde te kijken. HET IS SINDS ZE OVER IS NAAR SIMPEL. EERDER HAD ZE DAAR GEEN LAST VAN. Maar schijnbaar zijn jullie daar drukker met het napluizen van het 10.000 smoezen boek i.p.v. de oorzaak te achterhalen. 3Mb per menuut voor whatapp.....kom nou toch.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - mmmmmm, En toen bleef het stil bij Simpel. Waarschijnlijk hebben ze ook door dat ze allemaal onzin uitkramen. Onderwater update's, apps die 3Mb per minuut gebruiken etc etc. Misschien dat hun 10.000 smoezen boek nog een optie heeft, maar waarschijnlijk niet. Wat me wel opvalt en ook boos maakt is het feit dat Simpel de klacht als "Opgelost" weergeeft terwijl en nog niets is opgelost. Naar mijn mening kan ik alleen bepalen of de klacht is opgelost of niet. Intussen gebeurt er niets meer en past Simpel de "Niet reageren dan gaat het vanzelf weg" tactiek toe. Ja mensen zo gaat Simpel met klachten om. Niet op reageren dan gaan ze vanzelf weg. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Simpel.nl begin er SIMPELweg niet aan.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Weer bijna 2 weken verder en nog steeds geen reactie. Vooral stil blijven dan gaat het vanzelf over. maar wel gewoon door gaan met onverklaarbare Mb's afschrijven. 1 januari bijna 15 Mb volgens Simpel terwijl de telefoon zelf 1.8 Mb aangeeft. Blijft toch wonderbaarlijk hoe Simpel met klanten omgaat. Voor een ieder die er aan denkt Simpel te nemen DOE HET NIET !!!! Genoeg alternatieve

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Nu al twee maanden verder en geen reactie meer. Simpel heeft wel een hele aparte manier van klachten oplossen. a. Je geeft een wazig onzin verhaal b. Je zet de klacht neer als opgelost. c. Niet meer reageren op verdere reacties van de klager. Nu begrijp ik de 96% opgeloste klachten van simpel. Ze kunnen dat zelf aangeven of het opgelost is maar is het niet zo dat de klager bepaald of de klacht is opgelost. Dit is hetzelfde als de slager zijn eigen vlees keurt.

Alle klachten die gemeld zijn door