Klacht: Onterecht onrealistisch hoge facturen!

D Blaak op 27 december 2024 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedendag Klacht,

Ik heb al meerdere keren onterechte incasso’s ontvangen van Simpel telefoon abonnement, deze heb ik altijd betaald.

Deze kosten zijn zeer onrealistisch en bedragen kosten van meer dan 100 euro per dag; werkelijk waar onmogelijk. (ik sluit altijd mijn apps, heb overal WIFI, luister gedownloade muzieklijsten, heb geen Netflix, download geen films).

Normaliter is mijn bundel 10,95 per maand en ik heb een factuur ontvangen van 358,86! Dus 358,86 – 10,95 347,91 euro / 0,15 2319,40 MB buiten bundel (wat Simpel dan zegt) Een film downloaden is 450 MB dus volgens het systeem van Simpel heb ik 5 films gedownload in 2 dagen, dat is dus niet zo en kan helemaal niet.

Simpel benoemt dat ik een account aan moet maken, ik heb dat al meerdere keren geprobeerd, ik krijg geen emails van Simpel en kan geen wachtwoord vergeten doen; ik kan geen account aanmaken, ook hiervoor heb ik al eerder gebeld en heeft een medewerker gezegd dat ik ‘op een zwarte lijst’ zou staan en dus geen emails kan ontvangen van Simpel, bijzonder verhaal. Ook heb ik meerdere keren gebeld om dan telefonisch een plafond in te stellen, hier ga ik zeggen de medewerkers elke keer overheen, dus het plafond wordt niet ingesteld.

Eerdere kosten:

Juni 2023: 374 euro
Juli 2023: 310.41 euro
September 2023: 187.75 euro
Augustus 2023: 388 euro
Juli 2024: 284.71 euro
Oktober 2024: 98.69 euro

Dit is een totaal van 1641 euro in 6 maanden tijd, voor een abonnement van 11 euro per maand, schandalig!

Ik heb in 2 jaar tijd bijna 1500 euro betaald voor een abonnement dat 264 euro zou moeten kosten, ik noem dit oplichterij!

Gewenste Oplossing:

Schadevergoeding van minimaal 500 euro.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Simpel

Heeft op 27 december 2024 om 09:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Simpel

2 maanden geleden - Goedemorgen en bedankt voor je reactie. Ik zal het limiet voor je wijzigen naar het gewenste bedrag van €50,-. Met betrekking tot de coulance kan ik helaas niet meer aanbieden dan 50% van de gemaakte buitenbundelkosten, omdat het verbruik wel daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. De simkaart van Simpel registreert namelijk alleen verbruik in opdracht van het toestel. Je geeft ook aan meerdere keren contact te hebben gehad met betrekking tot het instellen van een plafond. Zelf zie ik echter dat het contact begon op 10 december 2024, toen de kosten al gemaakt waren. Ik verneem daarom graag van je, wanneer je telefonisch contact met ons hebt gehad en met welk telefoonnummer je naar ons belde, zodat wij deze gesprekken kunnen achterhalen en ook kunnen achterhalen wat er is besproken. Verder wens ik je alvast een fijne jaarwisseling toe en zie ik je reactie graag tegemoet. Groet, Jahduar Simpel

Reactie van de melder van de klacht D Blaak

2 maanden geleden - Hallo Chantal, Ik blijf mails ontvangen van Simpel over mijn factuur, eerder heb je een regeling aangeboden: waarom krijg ik hier geen mail van?? Bij geen reactie zal ik verdere stappen ondernemen, juridisch, bekendmaking social media, Radar inlichten, consumentenbond. Mvg

D Blaak

Heeft op 08 januari 2025 om 15:21 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Hallo Chantal,

Ik heb al meerdere keren gebeld met Simpel dat ik geen plafond wil van 350 euro maar maximaal 50 euro boven budget wil gaan, dit zou aangepast worden! Nogmaals is het onmogelijk en absurd om zoveel buiten bundel te gaan in slechts 2 dagen, dat kan helemaal niet aangezien mijn telefoon 's nachts uitstaat, apps niet worden bijgewerkt en ik overal WIFI heb, deze kosten zijn totaal onrealistisch.

Ik heb ook geen halvering ontvangen van de kosten maar een termijn van 2x betalen, waardoor ik alsnog deze onrealistische kosten 'moet' betalen, dus wat je typt is onwaar.

Graag kom ik tot een realistische oplossing, ook voor de eerder voorgevallen onterechte incasso's. Ik heb nu voor het eerst een mail gehad voor het aanmaken van een account terwijl ik daar al 5 keer voor gebeld heb.. Ik heb geprobeerd mijn plafond te verlagen en er is niet naar gehandeld en gelogen over een 'zwarte lijst', zeer slecht en onbetrouwbaar.

Mvg

Bericht van Simpel

2 maanden geleden - Goedemiddag en ik heb het nog even voor je nagekeken. Er is eerder aangegeven dat je een e-mail ontvangt met daarin een uitnodiging om een Simpel account aan te maken. Er is niet aangegeven dat je een e-mail ontvangt over een regeling. In een eerder bericht staat het volgende: Uit coulance vergoeden wij 50% van de buitenbundelkosten, die op de factuur van 8 december staan. Na goedkeuring, zal de vergoeding met de eerstvolgende factuur verrekend worden en de factuur van december moet wel betaald worden. Ik zie dat het abonnement is beëindigd op 06-01-2025 vanwege een overstap en dat de factuur van december niet is betaald. Ik kan aanraden om de factuur van december te betalen en hierna zal de vergoeding teruggestort worden op het bij ons bekende bankrekeningnummer. Groet, Chantal Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door D Blaak