Klacht: Nieuwe Simkaart ineens 15 euro

Femmie91 op 12 maart 2021 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had af en toe last van een weg vallende verbinding. Ik dacht: misschien is het probleem opgelost met een nieuwe simkaart. Ik klik op instellingen, simkaart aanvragen. En plots staat er: Nieuwe simkaart word opgestuurd en 15 euro zal worden afgeschreven.

Als ik dit van te voren wist had ik dit nooit gedaan. Inmiddels mijn simkaart schoon gemaakt en het probleem is opgelost. Maar de nieuwe simkaart (niet nodig) is al geleverd en de kosten zullen ze dus afschrijven.

Gewenste Oplossing:

Geen kosten in rekening brengen en de simkaart mogen ze wel weer terug hebben.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

4 jaren geleden - Beste F. van der Wal, Wat fijn om te lezen dat het netwerk probleem is opgelost. Het is raadzaam om hierover eerst telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan namelijk een onderzoek starten en wanneer er uit het onderzoek komt dat er een nieuwe simkaart moet worden opgestuurd, kan dit gratis. U geeft zelf al aan dat het probleem was opgelost toen u de oude simkaart had schoongemaakt. Wanneer u een simkaart bestelt, ziet u de kosten staan en u heeft hiervoor op akkoord moeten klikken. Dit is dan ook reden dat wij de kosten niet kunnen vergoeden. Met vriendelijke groet, Anique Simpel

Reactie van de melder van de klacht Femmie91

4 jaren geleden - Wel heel vreemd dat het dan telefonisch wel gratis kan. Het probleem is dus dat de kosten pas in beeld kwam na het bestellen. Anders hadden we zeker eerst wel met simpel gebeld. De envelop met simkaart is nog ongeopend en er is nu geen probleem met de oude. Ik kan envelop terug sturen naar? En het lijkt me dat ik geen 15 euro voor niks hoef te betalen?

Bericht van Simpel

4 jaren geleden - Beste F. van der Wal, Bedankt voor uw reactie. De simkaart zou u kosteloos kunnen ontvangen wanneer uit onderzoek blijkt dat het probleem gerelateerd zou zijn aan uw simkaart. Dit is bij u niet het geval geweest. Daarnaast staat bij de aanvraag voor een vervangende simkaart bij de informatie duidelijk het volgende vermeld: 'De nieuwe simkaart kost €15. Dit bedrag wordt op je volgende factuur in rekening gebracht.'' De kosten zijn dan ook terecht berekend en kunnen wij niet voor u ongedaan maken. Fijne dag toegewenst. Met vriendelijke groet, Laila Simpel

Reactie van de melder van de klacht Femmie91

4 jaren geleden - En dat was dus bij mij niet het geval. Pas na het aanklikken van simkaart bestellen stond er: Je nieuwe simkaart is nu besteld. Je ontvangt deze binnen 2 werkdagen. Oo de volgende factuur worden de kosten van €15 in rekening gebracht. Dit was pas het eerste moment dat ik de prijs zag. Anders had ik het ook nooit gedaan! Ik heb hier ook al meerdere keren over gebeld. Een werd mij zelfs verteld dat ik wel 3 vinkjes moet zetten voor dat ik kan bestellen. Dit was absoluut niet het geval. Ik voel mij dus behoorlijk opgelicht. Dit zou toch niet moeten kunnen en mogen? Ik ben het hier dus ook echt niet mee eens!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 12 maart 2021 om 12:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Simpel

3 jaren geleden - Goedemiddag F. van der Wal, Op 5 maart heeft u een klacht ingediend over de kosten van de simkaart.. Graag vernemen wij of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld en of u verder nog vragen of opmerkingen heeft. Wanneer u geen verdere vragen meer heeft, verzoeken wij u vriendelijk om de klacht af te sluiten en ons eventueel te beoordelen over de afhandeling. Een fijne dag toegewenst. Groet, Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door Femmie91