Klacht: de onsmakelijke manier hoe met oud mensen wordt omgegaan

riethartman op 02 juni 2021 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik doe deze klacht voor mijn moeder van 78, die gelukkig een mobiel heeft zodat ze bereikbaar is. Met haar abonement was ze over haar mb limiet gegaan en daar door kreeg ze een rekening van 242euro, een beetje belachelijk maar goed,
Mijn moeder heeft met de klantenservice gebeld en een nieuw abonnement met plafond om dit de volgende keer te voorkomen,
Ze denkt nu dat het nu is afgerond , maar dan krijgt ze nog een rekening, maar dan krijgt ze nog een rekening van 362 euro ,
Daar had de medewerker van de klantenservice niets van vermeld ,
ook kom ik afschrijvingen van 69 euro per maand tegen.

Dit is wel heel makkelijk geld verdienen over de rug van oude mensen met een klein pensioentje.

Als het geld dan niet optijd betaald kan worden wordt mijn moeder afgesloten , maar moet we wel het resterende bedrag van haar abonnemen met 50% korting op hoesten , dus of ze dan in totaal nog even 457 euro wil betalen.

waarom denkt simpel dat ,als je een abonnement neemt van 12,50 per maand , dan snappen jullie toch ook wel dat rekeningen van totaal rond de 900 euro niet de bedoeling zijn , of niet

en waarschijnlijk staan jullie volledig in je recht , juridisch dicht getimmerd, maar ik vind dit geen gang van zaken , en rond uit belachelijk hoe dit gegaan is

Gewenste Oplossing:

Mijn moeder wil best wat betalen , maar ik vind dat er gekeken moet worden naar de werkelijke kosten per mb , en niet de woeker percentages die jullie rekenen voor mensen die niet in de gaten hebben dat ze niet op de wifi zitten en geen kennis hebben van telefoons.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 02 juni 2021 om 14:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Reactie van de melder van de klacht riethartman

3 jaren geleden - En wat moet mijn moeder hier nu mee? Ik geloof dat ik duidelijk genoeg ben geweest dat ze na de eerst plafond installatie nog een keer een hoge rekening heeft gehad , Begrijp ik nu dat de oplossing is nogmaals het heke rideltje herhalen ,mijn moeder weet inmiddels dat haar abonnement is beƫindigd,,het gaat alleen over de asociale manier waarop , jullie hebben genoeg verdiend aan mijn moeder ,hoe zou jij het vinden als er van je schamele aow 900 euro wordt afgeschreven, maar daar hebben jullie geen boodschap aan wat kost voor jullie een MB? Helemaal niets , maar dit gebruiken jullie als verdienmodel voor mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen, simpel he

Bericht van Simpel

3 jaren geleden - Beste Riet Hartman, Wij begrijpen dat dit ontzettend vervelend is. Zoals eerder is aangegeven zijn er vooraf meerdere notificaties verstuurd over het verbruik en ook betalingsherinneringen voor de factuur. Hier is geen gehoor aan gegeven. Het Plafond is bovendien ingesteld nadat de kosten zijn gemaakt. Dat is achteraf en daarmee te laat geweest. Wij betreuren de situatie, maar kunnen hierin verder niks voor u betekenen. Desondanks een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Laila Simpel

Bericht van Simpel

3 jaren geleden - Goedemiddag Riet Hartman, Op 1 juni heeft u een klacht ingediend over de buitenbundelkosten. Graag vernemen wij of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld en of u verder nog vragen of opmerkingen heeft. Wanneer u geen verdere vragen meer heeft, verzoeken wij u vriendelijk om de klacht af te sluiten en ons eventueel te beoordelen over de afhandeling. Een fijne dag toegewenst. Groet, Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door riethartman