Klacht: blokkeren zonder overleg en op basis fout eigen administratie

BlokVoorTienEuro op 08 februari 2021 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In oktober 202o twee abonnementen verlengd voor 2 jaar, waarvoor als onderdeel van de verlenging de eerste drie maanden na de verlenging gratis abonnement werd. Op het ene nummer werd dit correct uitgevoerd en op het andere nummer werd,ondanks de toezegging, het abonnementsgeld afgeschreven. Deze werd door mij geseponeerd en dit was de eerste melding aan Simpel. Geen probleem dit wordt intern gecorrigeerd. In december kreeg ik netjes een factuur van € 0,00. Eind december kreeg ik een betalingsherinnering van nov. Dus wederom contact gehad. Inderdaad,onze fout, we gaan het in orde maken,volgens Simpel. Eind december werd de sim geblokkeerd, omdat er nog een rekening openstond en ik geen betalingsregeling had getroffen, Dus weer contact opgenomen en allerlei excuses aangehoord, de blokkade zou direct worden opgeheven. Januari netjes een factuur ontvangen van € 0,00. Enkele dagen later een voorstel voor een betalingsregeling voor de nog openstaande rekening november 2020. Toen was ik woedend, een betalingsregeling voor een bedrag van € 10. Wat hadden ze bedacht, 10 keer een euro extra of zo. Weer contacten weer excuses en nu zou het echt in orde komen. Nu begin februari de normale factuur ontvangen, dus drie maanden geen kosten waren gelukkig om. Tot begin februari, sim geblokkeerd. De onverschuldigde nota van november 2020 bleek nog steeds open te staan en werd nu dus zonder enige waarschuwing de sim geblokkeerd. Dus weer contacten, lang aan de telefoon gehangen en deze persoon kwam er niet uit. Ik word teruggebeld door Simpel. Op dit moment ben ik nog steeds niet teruggebeld en is de sim nog steeds geblokkeerd.
Je kunt de IT wel de schuld geven, maar drie maanden fouten maken is dan geen geldig excuus meer. Dan is het gewoon een enorm gebrek aan klantvriendelijkheid en totaal niet service gericht. Je bent, letterlijk en figuurlijk, niets meer dan een nummer.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als nu eindelijk dit irritante probleem wordt opgelost door menselijk ingrijpen.

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

4 jaren geleden - Beste Wim Haslinghuis, Vervelend om te lezen dat deze situatie al enige tijd duurt en niet naar wens is opgelost, excuses daarvoor. De situatie werd veroorzaakt doordat de nieuwe bundel na het verlengen van het abonnement per abuis twee keer in rekening werd gebracht. De verlengkorting werd één keer per factuur toegepast waardoor er €10,00 open bleef staan op de factuur. Om dit recht te zetten loopt er inmiddels een proces om het dubbel in rekening brengen van de bundel te stoppen. Tussentijds zijn er handmatig nog drie correcties aangemaakt om de kortingen alsnog te verwerken en om een dubbel in rekening gebrachte bundel weg te halen. Hierdoor heb je uiteindelijk ook twee facturen van €0,00 ontvangen. De factuur van november die nog open stond, hebben we zojuist in zijn geheel afgeschreven zodat ook de maand november uiteindelijk gratis is geweest. Gezien de hele situatie heb ik nog een extra correctie van €10,00 aangemaakt. Hierdoor is je aankomende maand ook gratis. Ik hoop dat we, met het oplossen van de foutieve facturatie en de extra korting, de situatie naar tevredenheid kunnen afsluiten. Ik wens je alvast een fijn weekend toe! Groetjes, Mike Simpel

Reactie van de melder van de klacht BlokVoorTienEuro

4 jaren geleden - Bedankt, we gaan het in de gaten houden. Jammer dat we de blokkering zonder enige waarschuwing pas bemerkte toen de telefoon nodig was in een noodsituatie. Dit hebben we toen op een andere manier moeten oplossen. Als advies zou ik toch meegeven om altijd vooraf te waarschuwen als een sim geblokkeerd wordt. Had een hoop ellende kunnen voorkomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 08 februari 2021 om 15:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

BlokVoorTienEuro

Heeft op 08 februari 2021 om 16:21 geantwoord

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Er was geen betalingsachterstand en dus ook geen herinnering. Dus uw antwoord is incorrect. Inmiddels heeft de administratie de onverschuldigde factuur weggehaald. Uw antwoord typeert dus precies uw manco in uw administratie,waarbij de één niet weet wat de ander doet en uw klant daar de dupe van wordt.

Reactie van de melder van de klacht BlokVoorTienEuro

4 jaren geleden - Ik heb vandaag weer een herinnering ontvangen. Gaat lekker weer bij Simpel. Dus maar weer wachten op de volgende sim blokkering. Ik doe er niets meer mee.

Reactie van de melder van de klacht BlokVoorTienEuro

4 jaren geleden - Op 12 februari 2021 is het vervolg van deze fout door Simpel nog steeds niet opgelost. Ondanks dat ik uit coulance een maand gratis extra zou ontvangen, krijg ik nu weer betalingsherinneringen en dreigen met blokkade over de maand februari. Ik heb sinds het afsluiten van dit abonnement jaren geleden een automatische incassomachtiging, dus zij kunnen incasseren. Deze machtiging is nooit ingetrokken en was ineens verdwenen. Per 4 februari heb ik zelfs een nieuwe machtiging verstrekt. Antwoord Simpel is nu dus: betaal deze openstaande nota van februari! Ik heb zelfs nog een tegoed van een maand. Uit coulance! Nee, dat doe ik dus niet, ik heb deze administratieve chaos niet veroorzaakt en nu moet Simpel het maar oplossen. Ik ben er klaar mee en als ik het op de wijze van Simpel doe dan voorzie ik nog meer chaos.

Bericht van Simpel

3 jaren geleden - Goedemiddag Wim Haslinghuis, Op 5 februari heeft u een klacht ingediend over uw factuur. Graag vernemen wij of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld en of u verder nog vragen of opmerkingen heeft. Wanneer u geen verdere vragen meer heeft, verzoeken wij u vriendelijk om de klacht af te sluiten en ons eventueel te beoordelen over de afhandeling. Een fijne dag toegewenst. Groet, Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door BlokVoorTienEuro