Klacht: SImkaart werkt niet in Samsung toestel

op 15 juni 2018 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Sinds gister is mijn nummer overgezet naar Youfone.
Toen ik de simkaart in gebruik wilde nemen werd deze niet herkent door mijn Samsung S6. Van alles geprobeerd, maar hij zag wel dat er een simkaart aanwezig was, maar ik krijg niet dem ogelijkheid om de sim pincode in te voeren.
Als ik de simkaart in een ander toestel probeer krijg ik wel de pincode, en als ik 2 andere simkaarten in mijn S6 probeer werken die ook gewoon.
Het probleem zit dus in de specifieke combi van de sim en mijn (type) toestel.

Als ik vervolgens online ga zoeken vind ik meerdere soortgelijke klachten (ook op deze site), echter allemaal mbt op de Samsung S4. Oplossingen verschillen van nieuwe sim tot beëindigen van het abonnement.

Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, die aangaf van niks te weten. Ook nadat ik zei dat er online genoeg reactie te vinden dat dit wel degelijk bekend was kon hij eigenlijk niet zoveel voor me betekenen, omdat de sim wel werkt in andere toestellen en dus het probleem niet bij Youfone ligt.

Ik heb mijn twijfels daarover, als ik de (koperkleurige kan van de) simkaarten vergelijk met 3 andere providers, is die van Youfone significant anders, waarschijnlijk kunnen niet alle toestellen daar mee omgaan.

Ik zou graag ofwel een sim ontvangen die wel werkt, als dat niet mogelijk is heb ik niks aan een abonnement bij Youfone, en wil ik deze zsm beëindigen, zonder nog een extra maand te hoeven wachten, zodat ik snel weer bereikbaar ben.

verder lijkt het me verstandig als Youfone ergens gaat vermelden dat niet alle toestellen compatible zijn met hun simkaarten (of ze gaan met andere simkaarten werken) zodat er niet meer teleurgestelde klanten komen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 18 juni 2018 om 12:41 geantwoord

Heeft op 19 juni 2018 om 08:11 geantwoord

Het is iets te gemakkelijk om te zeggen dat het aan mijn toestel ligt.
Ik heb 4 andere simkaarten geprobeerd (3 andere providers) en die werken wel gewoon allemaal, alleen die van youfone niet.
Het maakt het er niet duidelijker op dat jullie sim wel werkt in 1 ander toestel, dat is zeker waar. Maar het probleem compleet afschuiven is m.i. te kort door de bocht.

Ik begrijp dat jullie misschien ook niet zoveel kunnen doen, ik heb een 2e sim besteld en gekregen en die doet het ook niet.
Ik ben dus bang dat het huwelijk tussen youfone en geen stand kan houden, en hoop dat jullie mij dan in ieder geval wél kunnen helpen om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door jotterloo