Klacht: Sim-Only abonnement bij Glasvezel

op 28 januari 2014 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Begin deze maand besloot ik eens te onderzoeken of het ik Sim only abonnement voor mijn vrouw niet ergens anders goedkoper kon krijgen. Toegegeven,….het abonnement van 100 belminuten en 200 MB van Telfort is ok, het is niet bijzonder duur (€13), maar ik zag dat het bij Tele2 maar € 8,- per maand kost. Eén telefoontje en het was geregeld, supersnel, het nieuwe SIM kaartje lag 3 dagen later al op de deurmat en op 3 februari vind de overstap plaats, hierover geen klachten dus. Maar,…..vandaag zat ik te zoeken naar een glasvezel abonnement en ik kom toevallig weer bij Tele2 uit, ook dit is qua prijs/kwaliteit weer erg voordelig. Een alles in één pakket kost 42,50 en je kunt er gratis een Sim Only abonnementje bij krijgen. Enigzins pissig op mezelf was ik nu natuurlijk wel, ik heb net een sim only abonnement afgesloten en ik zie dat je het ook gratis bij een Glasvezel abonnement kunt krijgen. Uiteraard heb ik de klantenservice gebeld en gevraagd of ze het nieuwe abonnement dat in gaat op 3 februari niet onder konden brengen bij het Glasvezel pakket dat ik ook graag bij Tele2 af wil sluiten. Je raad het al, dit is niet mogelijk, de 7 dagen bedenktijd zijn voorbij en er is geen mogelijkheid om dit abonnementje bij het Glasvezel pakket onder te brengen. Ik snap dat ik het zelf had kunnen weten, maar goed, begin januari was ik niet op zoek naar een nieuwe internet/tv/telefoon provider, maar nu ben ik dat wel. Ik heb het gevoel dat de mogelijkheid niet serieus onderzocht is en echt begrijpen doe ik het ook niet, je wil een klant toch liever een abonnement van 42,50 verkopen dan een klein Sim abonnementje van 8 euro? Het antwoord was vrijwel direct nee terwijl ik mij echt niet voor kan stellen dat je als bedrijf niet een betere deal voor jezelf en klant wilt afsluiten.

Ik zou alleen maar het nieuwe Sim abonnement dat ingaat op 3 februari bij het nieuwe Glasvezelabonnement onder willen brengen. Als het niet kan dan is er wat mij betreft geen oplossing en sluit ik geen Glasvezelabonnement af.

Alle klachten die gemeld zijn door WLTRS