Mijn Klacht:
Mijn klacht of eigenlijk onvrede gaat over het feit dat Siemens niet adequaat en tijdig de storing van mijn koelkast (nieuw geplaatst in december 2012) kan verhelpen.
Op 20 feb heb ik contact gehad met Klantenservice over onze koelkast (bleek te vriezen ipv te koelen). Op 28 feb (8 dagen later) is hiervoor een monteur geweest. De volgende dag bleek dat de koelkast het nu helemaal niet meer deed. Hierop heb ik ’s avonds 1 maart gebeld. De eerste mogelijkheid voor een monteur was pas 11 maart (10 dagen!!). Maandagmorgen 4 maart ben ik gebeld door de Planning van Siemens met de melding dat een monteur diezelfde ochtend langs kon komen. Op zich goede actie vanuit de afdeling Planning, maar ja, zowel ik als mijn partner zaten, vanzelfsprekend, op het werk. Wel is het gelukt om de afspraak van 11 maart te verplaatsen naar 8 maart. Hiervoor heb ik mijn schoonouders kunnen vragen aanwezig te zijn. Op 8 maart bezoek gehad van de monteur die na een korte inspectie aangeeft de storing niet te kunnen verhelpen. Er moeten onderdelen besteld worden (komen schijnbaar uit Duitsland). Gevolg, nieuwe afspraak moeten maken voor 13 maart. Kortom, wij zitten straks ruim drie weken zonder koelkast! Mijn probleem is dat bij Siemens niet op korte termijn actie ondernomen kan worden (Hebben ze hun processen wel goed ingericht?). Ik werk zelf bij een drinkwaterbedrijf en ik begrijp dat je voor het inplannen niet zo maar een monteur beschikbaar hebt. Maar als dezelfde klant de dag nadat een monteurs is langsgeweest wederom belt en, in mijn geval, nog steeds zonder goed werkende koelkast zit, dan schaal je op om de storing zo snel mogelijk te verhelpen (Helemaal als het de 2e keer ook niet lukt). Onbegrijpelijk.
Gewenste Oplossing:
Als klant serieus worden genomen en erkennen dat ik een probleem heb dat per direct opgelost moet gaan worden. Kom op zeg, drie weken zonder koelkast.
