Klacht: Service niet aanwezig, niet meedenken en taak uitvoeren.

op 08 mei 2017 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Helaas kwam de nieuwe wasmachine met PostNL extra at home. Nouja, dat extra kan achterwege worden gelaten.

Al bij aankomst werd er gevraagd ‘of er geen familie was die de machine kon installeren/tillen’ – een teken aan de wand.

Nog voordat de machine uit de vrachtwagen was geladen en/of er was gemeten had de (onfatsoenlijke) chauffeur al weer terug in zijn wagen gestapt want ‘het paste niet’.

Het past uiteraard wel, want als je iets via internet besteld kijk je uiteraard van te voren of iets past. Dus dat was de issue niet, het is bovendien ook knap dat een chauffeur zonder te hebben gekeken kan bepalen of iets past.

Maar, daar zit je dan. Chauffeur stapt in zijn vrachtwagen en rijdt weg, twee mensen van ruim 80 jaar onder de indruk achterlatend wat ze nu waren overkomen.

Is dat de Extra waar PostNL voor staat? Het leek mij erg sterk. Helaas bleek het toch waarheid te worden nadat je belt met PostNL.

De chauffeur schijnt het ‘recht’ te hebben om iets te weigeren: ofwel als ‘ie geen zin heeft voert ‘ie zijn werk niet uit. PostNL kon ook zijn personeel niet aansporen alsnog te zorgen voor normale oplossing danwel uitvoeren van zijn taken.

Tip: Bestel je iets groters dan een normaal pakketje? Kijk dan goed of het via PostNL ‘Home’ komt en kies dan bij voorkeur voor een ander.

Als de dame van de klantenservice zegt dat ze je wilt ophangen als je er niet mee eens bent zegt in feite al voldoende. Weglopen voor het bieden van service, je moet het maar willen.

Volgens PostNL is er geen oplossing mogelijk, het zou hen sieren als een vuurpijl de vrachtwagen om te laten keren en te zorgen voor de bezorging van hetgeen ze worden betaald.

Gezien de historie van het bedrijf op deze website, acht ik de kans op een oplossing gering. Het zal er dus op neer komen dat de bestelling teruggaat naar de leverancier.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Extra@home over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Extra@home

Heeft op 12 mei 2017 om 13:25 geantwoord

Beste meneer van der Houwen,

Hartelijk dank voor uw melding.

Wat jammer om te vernemen dat de levering van uw bestelling niet uitgevoerd kon worden.

Helaas bepaald de chauffeur of er genoeg rumte is om de bestelling te kunnen leveren. Het komt vaak voor dat de bestelde apparaten breder worden door de verpakking en daardoor niet passen door bijvoorbeeld een trapgat.

Volgens de gegevens van uw order, is deze retour verzonden naar de leverancier. Ik kan u helaas geen beter nieuws melden.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens u nog een prettige dag.

Extra@Home Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door vdHouwen