Klacht: service KLM

op 09 april 2013 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte Heer,Mevrouw,

2 weken geleden vlogen wij met KLM retour Amsterdam/Bangkok
Wij hebben gereisd door Vietnam/Cambodja en Laos,waarbij wij gebruik hebben gemaakt van ook andere vliegmaatschappijen.
Wij zijn met 4 mensen op stap geweest,waarbij 2 personen businessclass hadden geboekt en 2 de zgn.Komfortclass.
Nadat we wel eens hadden gevlogen in komfortclass met”Air France”moeten wij zeggen dat deze zgn.upgrading behoorlijk is tegengevallen bij uw maatschappij.Inderdaad wat meer beenruimte,een iets komfortabelere stoel,echter zat je nog steeds “bovenop”je buurman en kon je met moeite een maaltijd gebruiken.Tevens worden de maaltijden tegenwoordig geserveerd met een folieafdekking i.p.v.een normaal dekseltje,hetgeen erg hinderlijk is tijdens het eten,daar het niet goed vouwt en steeds van het blad valt..
Op de heenreis zaten we op de tweede rij aan de raamzijde,echter was de stoel van de middenpassagier schuin geplaatst t.o.v.zijn voorbuurman.Dit hield in dat je verplicht was “schuin”te eten en ook “schuin”naar het filmscherm te moeten kijken..zeer onprettig dus.
Een ijsje dat in een bekertje wordt aangereikt deed mij denken aan mijn vroegere schoolreisjes met de bus.Absolute nivellering!!
Het vliegtuig was zo volgestouwd met stoelen,dat je met moeite en bijna zijdelings door het gangpad kon lopen.Ben benieuwd hoe een snelle evacuatie zou moeten verlopen…..

Wat betreft onze vrienden,die in de businessclass reisden ook graag het volgende.Een van hen is zeer moeilijk ter been en dat was ook keurig doorgegeven.Op de terugvlucht vanuit Bangkok werd zij keurig met rolstoel naar het vliegtuig gebracht en bleef een medewerker van het vliegveld bij haar wachten totdat zij kon instappen.Deze persoon bracht haar tevens door de slurf tot de ingang van de businessclass,waar NIEMAND haar verder hielp of opwachtte.Wij hebben haar zelf toen persoonlijk naar haar stoel gebracht,haar handluggage,jassen etc.opgeborgen,alvorens door te lopen naar onze eigen afdeling..Onderwijl niemand van het personeel te zien in de businessclass???
Bij aankomst waren zij eerder uitgestapt uiteraard en toen wij uit de slurf kwamen,stond zij moeizaam met haar stok tegen de muur geleund.Het bleek dat ze zelf had moeten lopen en dat er niemand verder stond om haar op te vangen;
Ik ben teruggegaan naar het vliegtuig en heb hierover een stewardess aangesproken die toen pas meeliep.Er bleek ergens een karretje klaar te staan,zonder iemand erbij en ze kon er dan alvast daarop plaats nemen.Wij zijn intussen naar de baggeband gelopen en nadat onze bagage was gearriveerd,was zij nog steeds niet komen opdagen.Pas 10 minuten later kwam ze eraan;Bijzonder ontstemd,omdat men haar had gezegd dat ze zeker nog 15 minuten zou moeten wachten…Pas toen ze dreigde dan zelf te proberen te lopen,kwam er enige aktiviteit.
Wat een service voor mensen die zoveel extra hebben betaald om een iets betere service te kunnen krijgen???
Ook het personeel zou weer eens een kleine bijscholing “vriendelijkheid”mogen krijgen,want daar mankeerde het behoorlijk aan.Een enkeling daargelaten.(ook klacht van onze vrienden businessclass)

Een oplossing zou zijn,indien u zich eens zou buigen over de voorgaande feiten;hoewel de veiligheid van de KLM altijd buiten kijf heeft gestaan,wordt de service bij andere maatschappijen steeds beter en groter.Dit om de konkurrentieposities te verbeteren.
KLM loopt hierin zeker achter.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vaak