Klacht: Service is ver te zoeken

op 25 februari 2018 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Wanneer je bij een klacht plaatst op de Facebookpagina van Fit For Free wordt er direct gevraagd of je een privébericht kunt sturen, Fit For Free handelt klachten liever niet af in de openbaarheid. Op zich geen probleem.

In de reactie op het privébericht is Fit For Free vervolgens extreem begripvol; ze kunnen zich \’onwijs vinden in mijn argumentatie\’ en \’gaan mijn klacht zeker oppakken\’! Ook wordt er gelijk gesproken over de mogelijkheden voor een compensatie. Ze zullen \”snel meer van zich horen\”. Klinkt goed!

Vervolgens bleek het \’toch allemaal wat ingewikkelder dan gedacht\’, maar ze zouden \”snel met een update komen\”.

Vanaf dat moment was het radiostilte aan de kant van Fit For Free. Op vragen of er al meer bekend was en herinneringen naar Fit For Free dat ze nog een update zouden geven volgt het standaard antwoord uit het Fit For Free-handboekje dat je overigens ook op de Facebookpagina vaak terugleest: \”We schamen ons een beetje, want je hebt helemaal gelijk\”.

Er wordt opnieuw een aantal keer beloofd dat ze \”snel met een update komen\” en weer word je vervolgens net zo lang genegeerd totdat je zelf maar weer een herinnering stuurt. En weer is er \”helaas nog niets bekend\”.

Het is duidelijk protocol bij Fit For Free om klanten zo lang mogelijk te negeren en -wanneer negeren niet mogelijk is- aan het lijntje te houden in de hoop dat de klant het vergeet of het er maar bij laat zitten. Achter de schermen wordt er in de tussentijd weinig tot geen moeite gedaan om klachten daadwerkelijk op te lossen. En van de beloofde compensatie komt al helemaal niets meer terecht.

Kortom er valt nog veel winst te behalen bij Fit For Free op het gebied van klantenservice.

Excuses en kleine compensatie zou leuk zijn. Ook zou het leuk zijn als Fit For Free iets minder focust op nieuwe klanten binnenhalen en iets meer op de tevredenheid van bestaande klanten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 16 maart 2018 om 11:17 geantwoord

Hoi Danique. We lezen dit bericht nu pas via dit platform. Bedankt voor je oprechte bericht. We hopen dat je via Facebook nog verder contact met ons hebt gehad over jouw melding/klacht. Je kunt ook altijd even langs de balie in de club lopen. Daar helpen we je graag verder.

Alle klachten die gemeld zijn door Danique-B