Klacht: Service en excursies

op 06 oktober 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Afgelopen maand zijn wij met 2 personen op vakantie geweest naar Gran Canaria.
bij aankomst werden we ontvangen door een medewerker van sunweb die zelf ook net gearriveerd was.
In de envelop stond een ophaalpunt bij de supermarkt om de hoek voor de bijeenkomst die volgende dag om excursies te boeken.
Echter vertelde de medewerker ons dat wij voor de deur werden opgehaald en dat het papier niet klopte. Dit nogmaals nagevraagd en we kregen hetzelfde antwoord. Je raadt het al, de volgende dag staan wij klaar en komt er geen bus opdagen. Samen met nog 2 andere vrouwen zijn wij lopend naar de bijeenkomst gegaan. Doordat wij lopend heen moesten hebben wij de bijeenkomst gemist en kregen we nog even snel een uitleg over de excursies.
Onze wens was 2 excursies, 1 die naar het binnenland ging en 1 die naar de kust ging. Zo werd ons verteld dat wij de vip trip konden doen die helemaal langs de kust ging en dan nog een jeep safari erbij voor de binnenlanden.
Zo zijn we op vip trip geweest alleen was deze excursie totaal niet zoals ons verteld was. We gingen niet de kust af maar juist de binnenlanden in en langs de bergen. Ondanks dat het een leuke excursie was voldeed het totaal niet aan wat ons verteld was. Deze excursie heeft ons 96 euro gekost en we hebben dus niet gezien wat ons beloof was.
Hierdoor hebben wij contact opgenomen met Sunweb om de jeepsafari om te ruilen met een excursie die wel naar de kust ging omdat we anders 2 soortgelijke excursies hadden.
Dit was geen probleem en zo hadden we de excursie omgeruild. We zouden die donderdag (onze laatste dag van de vakantie) worden opgehaald voor de supermarkt om de hoek.
Eenmaal die ochtend hebben wij ruim een uur gewacht (op de afgesproken plek) en zagen we allerlei excursie bussen langs ons rijden alleen niet degene die voor ons bestemd was. Sunweb gebeld en wat bleek de bus was al weg en kon niet meer terug komen.
Aangezien onze 1e excursie al niet verliep zoals ons verteld was en nu ook de 2e waar we ons erg op verheugd hadden was onze vakantie redelijk verpest. Doordat we de volgende dag naar huis zouden konden we dus ook niet op een latere dag de excursie nog inhalen.
Ons werd aangeraden om dan op eigen houtje te gaan. Zo zijn wij met het openbaarvervoer naar 2 dorpjes geweest die de excursie ook bij langs zou. Echter hebben wij op de heenreis 4 uur in de bus gezeten en op de terug reis wederom 4 uur.
Door deze ontzettend lange reistijd hebben wij maar 2 dorpjes kunnen zien van de 6 a 8 die we hadden kunnen zien. Daarnaast heeft deze dag ons 50 euro aan bus kosten gekost en hebben we dus net niks gezien (we hebben de bonnetjes van de bus ter bewijs bewaard)
sunweb kwam ook niet met een ander alternatief toen onze excursie dag niet door ging. Ze hadden ons ook op een andere excursie kunnen zetten op hun kosten of op zijn minst ons een vergoeding kunnen geven voor de kosten die wij kwijt waren doordat we op eigen houtje heen gingen.

Een onkosten vergoeding omdat wij maar 6 dagen hadden en 1 excursie niet was zoals ons beloofd was (die 96 euro koste) en 1 excursie die niet door ging omdat de bus niet kwam opdagen. Daarnaast een vergoeding voor de gemaakte openbaarvervoers kosten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 06 oktober 2016 om 20:27 geantwoord

Beste Shireen,

Jammer om te lezen dat de vakantie niet naar wens is geweest. Ik heb jouw bericht doorgestuurd naar de afdeling customer support. Zij zullen jouw bericht in behandeling nemen en je kan binnen 4 weken een reactie van onze kant verwachten.

Team Webcare Sunweb

Bericht van SunWeb

1 maand geleden - Beste mevrouw Meulema, Mijn collega van de afdeling Customer Support heeft vandaag geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen. Helaas is dit niet gelukt. Zij heeft daarom een email gestuurd met een inhoudelijke reactie. Op deze email kun je reageren of je het wel/niet eens bent met de aangeboden compensatie. Ik wens je namens Sunweb nog een fijne dag vandaag! Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door shireenm