Klacht: Schrappen verbinding buslijn 10a Maastricht, BurgKessensingel-Noord

op 19 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In de nieuwe dienstregeling is de frequentie van buslijn 10b, met als opstapplaats Maastricht, Burg.Kessensingel-Noord, teruggebracht van vier naar twee stops per uur.
Na 18:19 uur stopt hier zelfs helemaal geen bus meer. Schandalig!
Ik kan mij voorstellen dat de bezetting van de bussen na een bepaalde tijd minder is, maar laat deze bus dan één keer per uur rijden in plaats van deze helemaal uit het dienstrooster te halen.
Ook de rit van het centrum naar Maastricht, BurgKessensingel-Noord stopt na 18:18 uur.
Als alternatief hiervoor wordt buslijn 2 gegeven, maar ook deze verbinding stopt na 17:57 u vanaf het centrum.
Om toch thuis te komen moet er dan eerst naar het Station in Maastricht gereisd worden, vanwaar men lijn 2 of lijn 350 kan nemen.
Nu ben ik goed ter been, maar voor ouderen of mensen die slecht ter been zijn is dit niet te doen. De afstand van die nu overbrugt moet worden is aanzienlijk en ik vraag mij dan ook af of de planning bij Ariva hier dan ook enigszins rekening mee heeft gehouden!?

Ik was tevreden toen het mogelijk was om vanaf Maastricht, BurgKessensingel-Noord vier keer per uur richt Maastricht Centrum te reijzen.
Ook was ik tevreden dat ik tot in de late avonduren vanaf Maastricht centrum naar Maastricht, BurgKessensingel-Noord kon reizen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 december 2017 om 11:43 geantwoord

Beste LudoNieste,

Jammer om te lezen dat je niet vrolijk wordt van de nieuwe dienstregeling. Ik stuur je signaal ter evaluatie door naar de vervoersplanner in de regio.

Nina
Webcareteam Arriva

Heeft op 20 december 2017 om 10:11 geantwoord

De kwestie is doorgezet naar de vervoersplanner. Dit is een eerste stap.
Nu is het maar de vraag of deze actie hierop onderneemt en of ik verder nog iets over deze kwestie hoor, laat staan dat er iets hieraan verandert.
Ik ben bang dat ik hier verder niets meer over hoor.

Alle klachten die gemeld zijn door LudoNieste