Klacht: Schoolbus is bijna altijd te laat

op 19 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo. Ik studeer aan de NHL in Leeuwarden. Elke ochtend gaat er een bus om 20 voor 8 naar de NHL in Leeuwarden. Deze bus moet er officeel om 20 over 8 zijn. Wat een prima tijd is, helaas is het altijd heel erg druk in Leeuwarden. Ik kom dus altijd te laat voor mijn eerste les. Meestal 10 minuten tot een kwartier later. Dit vind ik erg vervelend, aangezien ik het vreselijk vind om te laat te komen. Een bus eerder pakken lukt eigelijk ook niet. Dan ben ik een uur te vroeg op school, of moet ik anderhalf uur eerder opstaan.

Als de 655 bus (naar nhl Leeuwarden vanuit Anjum) nu een kwartier eerder vertrekt ben ik altijd optijd op school. Alle lessen beginnen om half 9. De 655 zit altijd vol. Dus al die leerlingen komen te laat voor hun les. Dus ik denk niet dat ik alleen uit mezelf spreek. Ik ben tevreden dus als ik optijd op school kom, zonder anderhalf uur eerder op te staan en veelste vroeg op school te zijn. Als de bus 655 een kwartier eerder zou vertrekken, dan zouden al die studenten optijd op school zijn. Nu is het elke keer maar afwachten of ik optijd kom. En dat vind ik erg vervelend..aangezien ik graag optijd wil komen en een goede student wil zijn. Alvast bedankt voor het lezen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Bineke, Wat jammer om te lezen dat lijn 655 iedere ochtend met vertraging rijdt. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Zoals je zelf ook al aangeeft is het inderdaad 's ochtends vroeg druk in Leeuwarden. We zien dan ook ieder najaar dat het tijdens de ochtend- en middagspits extra druk is in onze bussen. We doen uiteraard alles wat mogelijk en haalbaar is om iedereen zo comfortabel mogelijk naar zijn bestemming te vervoeren. Ik heb je bevindingen over lijn 655 intern doorgestuurd naar de regio zodat er op de punctualiteit gelet kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd! Ik hoop dat je in de toekomst verbetering zult ervaren. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 15:18 geantwoord

^Webcareteam Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 18:20 geantwoord

Er is nog niks verandert

Alle klachten die gemeld zijn door Bineke