Klacht: Onvoorstelbaar, onbegrijpelijk en irritant taalgebruik

op 07 april 2020 over Schoolbank.nl in de categorie Websites

Hulde! Schoolbank tracht een geweldig leuk item te zijn voor ontelbare lezers en lezeressen. Maar het taalgebruik, en dan vooral dat voor adverteerders, lijkt helemaal nergens op. Hoezo een gezellig en duidelijk klimaat creëeren, een beetje in overeenstemming met de doelgroep? Ik was meer dan 30 jaar succesvol copywriter voor de grootste bedrijven dus ik weet waarover ik praat. Maar hier is geen copywriter aan het werk geweest, maar iemand die blijkbaar wil tonen hoe geweldig knap hijzij is en hoe briljant hijzij met de lastigste woorden en zinsconstructies uit de voeten kan. Wat lees ik hier allemaal? Daar gaan we relevante reünies, internet populatie, reguliere display uitingen, impactvolle rich media mogelijkheden, homepage takeovers, polls en quizzen, merkuiting, redactionele umfelt en exposure boost .Er wordt ook gesproken over solutions, cases, insights en aanleverspecificaties. Vreselijk en helemaal niet nodig. Genoeg, ik schei ermee uit. Wat een ellende die de lezer of lezeres over zich heenkrijgt. Zelfs als ze in deze branche zitten. Dikke aanrader: gebruik eens normaal Nederlands dat lekker leest en dat iedereen begrijpt. Een bedrijf als Sanoma zou toch iemand in huis moeten hebben die hiertoe wel in staat is. Meteen aanpassen of veranderen die vreselijke teksten.Hoogste tijd om weer gewoon te doen. Succes ermee.
Dick K.

Persoonlijk lig ik hier niet wakker van, maar dit is echt heel erg. Vandaar dat ik graag de moeite genomen heb om u hierop te wijzen. Ik dank u voor uw aandacht!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Schoolbank.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door diplomatic