Klacht: Schepelruwe

op 11 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Wanneer 11 december Arriva het OV in Limburg overneemt zal hier in de Schepelruwe te Maastricht, volgens de nieuwe dienstregeling de bussen wegvallen. Langs deze straat liggen 2 seniorencomplexen plus 1 verpleegkliniek, dit houdt dus in dat de bewoners , veelal bejaarden, zeker 10 minuten moeten lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte en dan spreek ik nog over mensen die goed ter been zijn, mensen met rollader of moeilijk ter been zullen daar nog langer over doen. Deze klacht heb ik ook al naar het Provinciehuis verstuurd en van hun heb ik bericht gekregen dat zij dit ook aan Arriva zouden doorgeven. Hopelijk zal doordat ik deze klacht hier indien nog wat extra aandacht hieraan worden gegeven.

wanneer we de toezegging krijgen dat er zeker 1 keer per uur een bus in deze straat zal komen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 oktober 2016 om 20:11 geantwoord

Beste Kitty,

Bedankt voor je bericht over de dienstregeling in Limburg. De dienstregeling is al klaar maar ik stuur je feedback in ieder geval door naar de regio zodat deze ter evaluatie meegenomen kan worden.

^MR
Webcareteam Arriva

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Kitty, Ik heb reactie ontvangen op je bericht over het openbaar vervoer in de Schepelruwe te Maastricht. In de huidige situatie hebben jullie nog een busverbinding en wijs je ons op de aanwezigheid van seniorencomplexen en verpleegkliniek. Arriva geeft in de nieuwe dienstregeling invulling aan het zgn. Limburgnet zoals dit door de provincie Limburg is vastgesteld. Dat betekent meer vraaggericht vervoer op de belangrijkste vervoerstromen en snellere reistijden. Op basis van de bestaande gebruikcijfers is vastgesteld dat de huidige busverbinding onvoldoende reizigersaantallen had om deze in de toekomst te handhaven. Dat betekent dat jullie aangewezen zijn op de halte Malbergplein, waar elk kwartier een reisgelegenheid is naar het centrum en station. Voor reizigers voor wie de extra loopafstand naar de halte een probleem is geldt mogelijk het alternatief van de Regiotaxi. Deze biedt, na voorafgaande reservering, een deur-tot-deurservice tegen een acceptabel zonetarief. Vanzelfsprekend zal Arriva de nieuwe dienstregeling evalueren in samenwerking met de provincie Limburg en reizigersorganisaties, waarbij aanpassingen in de toekomst mogelijk blijven als de veranderende vervoersvraag daartoe aanleiding geeft. Voor de start per 11 december a.s. dient u echter rekening te houden met de thans gepubliceerde dienstregeling. Begin december zal Arriva nog een campagne uitvoeren om alle reizigers tijdig te informeren over de nieuwe dienstregeling. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Kitcor