Klacht: Schade aan handbagage door verplicht inchecken en krijg geen vergoeding!

MinaNabil op 16 november 2017 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Ik ben gisteren teruggekomen van een lang weekend Malaga met vrienden. We
hadden allemaal alleen handbagage en geen check in bagage.

Echter was de vlucht zo vol dat we geen handbage mee mochten nemen in de cabine en dat het verplicht ingecheckt moest worden.

Ik heb net een dure handbagage van Samonsite gekregen van mijn familie voor mijn verjaardag (kost €259) en dit was mijn eerste trip ermee. Ik wilde de splinternieuwe koffer niet laten inchecken omdat ik geen zin had in schade aan mijn nieuwe koffer maar ik had geen keuze zeiden ze en was verplicht om in
te checken omdat in de cabine geen plek meer was door de volle vlucht. In Amsterdam
zag ik dat mijn koffer zwaar beschadigd is geraakt aan alle kanten.

Ik heb dit aan de counter kenbaar gemaakt en ze hebben aangegeven dat ik een vergoeding krijg via de Customer Care van Transavia. (Transavia referentie 171113-002477)

De Customer Care afdeling heeft hier echter geen begrip voor en vindt dat ik er maar mee moet leven aangezien de koffer nog bruikbaar is.

Ontzettend klantonvriendelijk hoe hiermee om wordt gegaan door Transavia, helemaal omdat zij uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor de schade aan mijn koffer. Ik heb van tevoren aangegeven mijn koffer niet te willen inchecken, en nu er schade is willen ze er niets van weten! Dit is wel erg kort door de bocht Transavia.

Aangezien het jullie policy is om handbagage verplicht in te checken is de schade ook jullie verantwoordelijkheid en verwacht ik compensatie.

Ik wil gecompenseerd worden voor de schade aan mijn koffer! Gezien de koffer helemaal nieuw was zonder ook maar enige schade, verwacht ik dat ik de kosten van 259 euro vergoed krijg. Dit is wel het minste dat verwacht mag worden, gezien Transavia verantwoordelijk is!!

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door