Klacht: Sanoma haalt na stopzetten abonnement toch geld van rekening

op 31 januari 2017 over Sanoma in de categorie Media

Al jaren lid van Libelle en regelmatig word ik gebeld dat ze zo blij zijn met mij als klant en of zij mij niet een cadeautje aan mogen bieden. In 2015 was dit Margriet special voor 3 maanden, maar omdat die na 1 uitgave on- uitgepakt in de krantenbak verdween omdat het mij niet boeide.Heb ik hem met de 2de uitgave opgezegd. Toen werd alsnog het abonnement verlengd. Ik ging hier niet mee akkoord, hierover gebeld en het bedrag werd in Januari terug gestort. Dit jaar gebeurd weer het zelfde, 04-10-2016 oh wij zijn zo blij met u, wilt u een Margriet abonnement aangaan voor 3 maanden voor 9,10 ingang 03-013-2016 na 3 maanden gaat het over in 18,25.(volgens de abonnement verkoper zitten er 4 nummers in een maand, dus betaal ik als een los nummer 3,99 kost dit is 17,96 dus als abonnee ook nog eens0,29 extra ipv met korting Ik zei dan kom er weer niet vanaf, zet hem dan nu direct stop voor eind Januari, maar dat kon niet. Direct na de eerste Margriet te hebben ontvangen in November via de telefoon computer opgezegd. Nu blijkt dat wederom de 4de maand die ook nog eens 2 keer zo duur is toch van de rekening word afgehaald. En als je daar in een mail op reageert mailen ze terug uw abonnement is per 22-02 opgezegd. Nee, die had ik opgezegd per eind Januari! Sanoma denkt zeker zo komt Jan splinter door de winter als we bij iedereen een maand extra innen, merken de abonnees er niets van. VANDAAG WEER MET SANOMA GEBELD VIA VELE ANTWOORDEN TE GEVEN AAN DE COMPUTER WAAROP JE DENKT, ALS IK DAT ZEG KRIJG IK EEN MENS TE SPREKEN, LUKTE DIT EINDELIJK NADAT IK EERST 3 KEER DOOR DE COMPUTER WERD AFGEBROKEN. Deze telefoniste geeft vandaag aan als u geen bevestiging hebt gekregen in November begreep u toch wel dat het abonnement niet was opgezegd. Maar ik zei waarom niet ik had toch ingesproken, bij niet elk bedrijf krijg je als je een computer inspreekt bevestigings bericht via mail. Ik ben ik 57, je zal toch 75 zijn………..Daarom zelf de 18,20 terug laten storten en ga de hele maand Februari de Margrieten terug sturen, beginnend vanaf deze week.

Zorgen dat iets ook juist word uitgevoerd als jullie er voor kiezen het opzeggen te regelen via de computer. Omdat ik dit al een tweede maal mee maak. Dus Margriet stopzetten per einde Januari 2017(03-02-2017) zoals afgesproken met de computer.
Daarnaast mij nooit meer bellen dat jullie zo blij met mij zijn als jarenlange Libelle abonnee en mij daarom een cadeautje gunnen. Ik hoef geen cadeautjes als het elke keer zo drama is om van het tijdelijke abonnement af te komen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanoma

Heeft op 02 februari 2017 om 15:02 geantwoord

Beste mevrouw Kiewiet,

Wat vervelend, dat het zo bij u is gelopen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben het nagekeken en er is geen opzegging bij ons binnen gekomen. Wij hebben via ons telefonische computersysteem ook geen optie om een abonnement op te zeggen. Er is dus helaas iets mis gegaan. Ook sturen wij bij het aangaan van een abonnement, een bevestiging. Hierin staat ook dat het abonnement inderdaad een actietarief betreft, maar dat het ook automatisch doorloopt, als het niet wordt opgezegd. Wij kunnen in deze helaas niets betekenen. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Sanoma Webcare Team

Heeft op 02 februari 2017 om 16:24 geantwoord

Het blijft vreemd dat ik het nummer bel van klantenservice Sanoma en dan het nummer intoets dat ik wil opzeggen en dan aangeef dat het om Margriet gaat, en daarna mijn persoonlijke gegevens heb ingesproken en daarna kan je wachten tot je een ons weegt maar de lijn blijft stil. Ik was wel verbaast dat de computerstem niet mijn opzegging bevestigde , maar allah ik dacht ik heb ingesproken dus ist klaar. Daarom verbaasd het mij dat jullie niks kunnen vinden. Onder zeer groot protest ga ik die €18,20 storten. Maar ik zou maar niet meer met mij bellen dat jullie zo blijmet mij zijn want dan word het een zeer onaangenaam gesprek.

Reactie van de melder van de klacht ljip

3 maanden geleden - Weten jullie wat het vreemde was, ik kreeg een aanmaning dat ik moest betalen voor 4 nummers die ik had gekregen, maar het waren er 2 ipv 4 die ik had gekregen, dit met tegenzin betaald. Kreeg ik wederom een aanmaning voor de andere 2, daarop de telefoon ter hand genomen en gezegd dat ik die 2 nooit had gekregen de vorige maand. Klopt zei de telefonist die krijgt u deze maand????? ik zei met een maand ertussen, die verbazing deelde hij met mij daarom kreeg ik de 2 Margrieten die ik niet had gekregen alsnog en kosteloos de aanmaning kon ik door scheuren en omdat hij het vervelend vond hoe alles was gegaan kreeg ik ook nog 2 extra. Een zeer attente jongeman. Het kan dus wel bij Sanoma, maar het is maar net wie je aan de telefoon krijgt schijnbaar.

Alle klachten die gemeld zijn door ljip