Klacht: Samsung geeft geen garantie

op 22 september 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Mijn Samsung mobiele Note 5 heb ik aangeschaft bij Onedigitals.nl

Mijn toestel is pas 11 maanden oud en valt gewoon onder de garantievoorwaarden van 12/24 maanden.

Nadat mijn toestel niet meer wilde opladen heb ik Samsung Nederland gebeld. Zij gaven mij aan dat ik naar een Samsung aangesloten servicepunt moest gaan.

Volgens de Samsungsite van het servicepunt in Den Haag op de Spuistraat 19 de dichts bijzijnde. Toen ik er aankwam zag ik dat het ook een Tele 2 winkel betrof.

De medewerker van de samsungstore vertelde mij dat de Note 5 telefoon niet in de Benelux geleverd was en dat hij hem dus zelf niet kon repareren en dat hij hem dan zou opsturen naar Dynafix. Dit is een zaak die werkt voor Samsung.

Ik ging akkoord en het zou onder de garantie gemaakt gaan worden. Aangezien de Samsung medewerker het toestel niet in het bestand van Samsung kon selecteren klikte hij een ander type aan. Namelijk de Samsung s6 en hij typte in de winkel erachter dat het een Note 5 betrof.

Na 11 dagen wachten berichtte Dynafix mij dat het een Note 5 betrof en dat dit toestel niet uit de EEG komt en dus niet door hun gerepareerd werd. Ze konden het toestel terugsturen naar de Samsungstore die hem op had gestuurd. Ik moest dan wel zelf even 36.30 euro betalen want anders zouden ze hem niet terugsturen.

Ik dacht dat ik niet goed werd. Het was allang bekend bij mij en nog erger bij Samsung en de Samsung servicepunt (voor het verzenden door de medewerker) dat het een Note 5 betrof die niet in de Benelux is geleverd.

Hierna heb ik de klachtenlijn van Samsung 2x gebeld en die kunnen het niet voor mij oplossen zeggen ze. De fout ligt bij Samsung en mij verwijzen ze om in discussie te gaan met een medewerker van Tele 2.

Extra informatie

klantnummer ivm klacht bij Samsung betreft: 2813087161

Ik ben deels tevreden als ik de onderzoekskosten a 36 euro niet hoef te betalen en het toestel teruggaat naar het Samsung servicepunt. Ookal is hij nog steeds defect.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ferryu